Quoniam priorem partem percucurrimus, ad alteram
|
2.10.1.1
|
transeamus, qua quibusdam propriis, plerisque uero
|
|
communibus, contumeliam refutabimus. Est minor iniuria,
|
|
quam queri magis quam exequi possumus, quam leges
|
|
quoque nulla dignam uindicta putauerunt. Hunc adfectum
|
2.1
|
mouet humilitas animi contrahentis se ob dictum factum
|
|
inhonorificum: 'ille me hodie non admisit, cum alios
|
|
admitteret', et 'sermonem meum aut superbe auersatus est
|
|
aut palam risit', et 'non in medio me lecto sed in imo conlo-
|
5
|
cauit', et alia huius notae, quae quid uocem nisi querellas
|
|
nausiantis animi? In quae fere delicati et felices incidunt;
|
|
non uacat enim haec notare cui peiora instant. Nimio otio
|
3.1
|
ingenia natura infirma et muliebria et inopia uerae iniuriae
|
|
lasciuientia his commouentur, quorum pars maior con-
|
|
stat uitio interpretantis. Itaque nec prudentiae quicquam
|
|
in se esse nec fiduciae ostendit qui contumelia adficitur;
|
5
|
non dubie enim contemptum se iudicat, et hic morsus
|
|
non sine quadam humilitate animi euenit supprimentis
|
|
se ac descendentis. Sapiens autem a nullo contemnitur,
|
|
magnitudinem suam nouit nullique tantum de se licere
|
|
renuntiat sibi et omnis has, quas non miserias animorum
|
10
|
sed molestias dixerim, non uincit sed ne sentit quidem.
|
|
Alia sunt quae sapientem feriunt, etiam si non peruer-
|
4.1
|
tunt, ut dolor corporis et debilitas aut amicorum liberorum-
|
|
que amissio et patriae bello flagrantis calamitas: haec non
|
|
nego sentire sapientem; nec enim lapidis illi duritiam
|
|
ferriue adserimus. Nulla uirtus est quae non sentias perpeti.
|
5
|
Quid ergo est? quosdam ictus recipit, sed receptos euincit
|
|
et sanat et comprimit, haec uero minora ne sentit quidem
|
|
nec aduersus ea solita illa uirtute utitur dura tolerandi, sed
|
|
aut non adnotat aut digna risu putat.
|
|