Responderi potest: 'quid artificiose ista diducis quae
|
12.13.1.1
|
singula sustineri possunt, conlata non possunt? Commu-
|
|
tatio loci tolerabilis est, si tantum locum mutes; paupertas
|
|
tolerabilis est, si ignominia abest, quae uel sola oppri-
|
|
mere animos solet.' Aduersus hunc, quisquis me malorum
|
2.1
|
turba terrebit, his uerbis utendum erit: 'si contra unam
|
|
quamlibet partem fortunae satis tibi roboris est, idem
|
|
aduersus omnis erit. Cum semel animum uirtus indura-
|
|
uit, undique inuulnerabilem praestat. Si auaritia dimisit,
|
5
|
uehementissima generis humani pestis, moram tibi ambitio
|
|
non faciet; si ultimum diem non quasi poenam sed quasi
|
|
naturae legem aspicis, ex quo pectore metum mortis
|
|
eieceris, in id nullius rei timor audebit intrare; si cogi-
|
3.1
|
tas libidinem non uoluptatis causa homini datam sed
|
|
propagandi generis, quem non uiolauerit hoc secretum
|
|
et infixum uisceribus ipsis exitium, omnis alia cupiditas
|
|
intactum praeteribit. Non singula uitia ratio sed pariter
|
5
|
omnia prosternit: in uniuersum semel uincitur.' Ignominia
|
4.1
|
tu putas quemquam sapientem moueri posse, qui omnia
|
|
in se reposuit, qui ab opinionibus uulgi secessit? Plus etiam
|
|
quam ignominia est mors ignominiosa: Socrates tamen
|
|
eodem illo uultu quo triginta tyrannos solus aliquando in
|
5
|
ordinem redegerat carcerem intrauit, ignominiam ipsi loco
|
|
detracturus; neque enim poterat carcer uideri in quo
|
|
Socrates erat. Quis usque eo ad conspiciendam ueritatem
|
5.1
|
excaecatus est ut ignominiam putet Marci Catonis fuisse
|
|
duplicem in petitione praeturae et consulatus repulsam?
|
|
ignominia illa praeturae et consulatus fuit, quibus ex
|
|
Catone honor habebatur. Nemo ab alio contemnitur, nisi
|
6.1
|
a se ante contemptus est. Humilis et proiectus animus est
|
|
isti contumeliae opportunus; qui uero aduersus saeuissimos
|
|
casus se extollit et ea mala quibus alii opprimuntur euertit,
|
|
ipsas miserias infularum loco habet, quando ita adfecti
|
5
|
sumus ut nihil aeque magnam apud nos admirationem
|
|
occupet quam homo fortiter miser. Ducebatur Athenis ad
|
7.1
|
supplicium Aristides, cui quisquis occurrerat deiciebat
|
|
oculos et ingemescebat, non tamquam in hominem iustum
|
|
sed tamquam in ipsam iustitiam animaduerteretur; in-
|
|
uentus est tamen qui in faciem eius inspueret. Poterat
|
5
|
ob hoc moleste ferre quod sciebat neminem id ausurum
|
|
puri oris; at ille abstersit faciem et subridens ait comitanti se
|
|
magistratui: 'admone istum ne postea tam inprobe oscitet.'
|
|
Hoc fuit contumeliam ipsi contumeliae facere. Scio quos-
|
8.1
|
dam dicere contemptu nihil esse grauius, mortem ipsis
|
|
potiorem uideri. His ego respondebo et exilium saepe
|
|
contemptione omni carere: si magnus uir cecidit, magnus
|
|
iacuit, non magis illum contemni quam aedium sacrarum
|
5
|
ruinae calcantur, quas religiosi aeque ac stantis adorant.
|
|