Quid est autem quare hanc animi firmitatem non credas 2.13.1.1
in uirum sapientem cadere, cum tibi in aliis idem notare
sed non ex eadem causa liceat? Quis enim phrenetico
medicus irascitur? Quis febricitantis et a frigida prohibiti
maledicta in malam partem accipit? Hunc adfectum 2.1
aduersus omnis habet sapiens quem aduersus aegros suos
medicus, quorum nec obscena, si remedio egent, con-
trectare nec reliquias et effusa intueri dedignatur nec per
furorem saeuientium excipere conuicia. Scit sapiens omnis 5
hos qui togati purpuratique incedunt, ualentes colorati,
male sanos esse, quos non aliter uidet quam aegros in-
temperantis. Itaque ne succenset quidem, si quid in morbo
petulantius ausi sunt aduersus medentem, et quo animo
honores eorum nihilo aestimat, eodem parum honorifice 10
facta. Quemadmodum non placebit sibi, si illum mendicus 3.1
coluerit, nec contumeliam iudicabit, si illi homo plebis
ultimae salutanti mutuam salutationem non reddiderit,
sic ne suspiciet quidem, si illum multi diuites suspexerint—
scit enim illos nihil a mendicis differre, immo miseriores 5
esse; illi enim exiguo, hi multo egent—et rursus non
tangetur, si illum rex Medorum Attalusue Asiae salu-
tantem silentio ac uultu adroganti transierit. Scit statum
eius non magis habere quicquam inuidendum quam eius
cui in magna familia cura optigit aegros insanosque com- 10
pescere. Num moleste feram, si mihi non reddiderit nomen 4.1
aliquis ex his qui ad Castoris negotiantur nequam mancipia
ementes uendentesque, quorum tabernae pessimorum ser-
uorum turba refertae sunt? Non, ut puto; quid enim is
boni habet sub quo nemo nisi malus est? Ergo ut huius 5
humanitatem inhumanitatemque neglegit, ita et regis:
'habes sub te Parthos et Medos et Bactrianos, sed quos
metu contines, sed propter quos remittere arcum tibi non
contigit, sed hostes taeterrimos, sed uenales, sed nouum
aucupantes dominum.' Nullius ergo mouebitur contumelia; 5.1
omnes enim inter se differant, sapiens quidem pares illos ob
aequalem stultitiam omnis putat. Nam si semel se demiserit
eo ut aut iniuria moueatur aut contumelia, non poterit
umquam esse securus; securitas autem proprium bonum 5
sapientis est. Nec committet ut iudicando contumeliam sibi
factam honorem habeat ei qui fecit; necesse est enim, a
quo quisque contemni moleste ferat, suspici gaudeat.