Desinite itaque dicere: 'non accipiet ergo sapiens 2.15.1.1
iniuriam, si caedetur, si oculus illi eruetur? Non accipiet
contumeliam, si obscenorum uocibus inprobis per forum
agetur? si in conuiuio regis recumbere infra mensam
uescique cum seruis ignominiosa officia sortitis iubebitur? 5
si quid aliud ferre cogetur eorum quae excogitari pudori
ingenuo molesta possunt?' In quantumcumque ista uel 2.1
numero uel magnitudine creuerint, eiusdem naturae erunt:
si non tangent illum parua, ne maiora quidem; si non
tangent pauca, ne plura quidem. Sed ex inbecillitate uestra
coniecturam capitis ingentis animi, et cum cogitastis quan- 5
tum putetis uos pati posse, sapientis patientiae paulo ulte-
riorem terminum ponitis; at illum in aliis mundi finibus
sua uirtus conlocauit, nihil uobiscum commune habentem.
Quaere et aspera et quaecumque toleratu grauia sunt 3.1
audituque et uisu refugienda: non obruetur eorum coetu
et qualis singulis, talis uniuersis obsistet. Qui dicit illud
tolerabile sapienti, illud intolerabile, et animi magnitudi-
nem intra certos fines tenet, male agit: uincit nos fortuna, 5
nisi tota uincitur.
  Ne putes istam Stoicam esse duritiam, Epicurus, quem 4.1
uos patronum inertiae uestrae adsumitis putatisque mollia
ac desidiosa praecipere et ad uoluptates ducentia, 'raro'
inquit 'sapienti fortuna interuenit.' Quam paene emisit uiri
uocem! Vis tu fortius loqui et illam ex toto summouere? 5
Domus haec sapientis angusta, sine cultu, sine strepitu, 5.1
sine apparatu, nullis adseruatur ianitoribus turbam uenali
fastidio digerentibus, sed per hoc limen uacuum et ab
ostiariis liberum fortuna non transit: scit non esse illic sibi
locum ubi sui nihil est. 5