Quodsi Epicurus quoque, qui corpori plurimum indul-
|
2.16.1.1
|
sit, aduersus iniurias exsurgit, quid apud nos incredibile
|
|
uideri potest aut supra humanae naturae mensuram? Ille
|
|
ait iniurias tolerabiles esse sapienti, nos iniurias non esse.
|
|
Nec enim est quod dicas hoc naturae repugnare: non
|
2.1
|
negamus rem incommodam esse uerberari et inpelli et
|
|
aliquo membro carere, sed omnia ista negamus iniurias
|
|
esse; non sensum illis doloris detrahimus, sed nomen
|
|
iniuriae, quod non potest recipi uirtute salua. Vter uerius
|
5
|
dicat uidebimus: ad contemptum quidem iniuriae uterque
|
|
consentit. Quaeris quid inter duos intersit? quod inter
|
|
gladiatores fortissimos, quorum alter premit uulnus et stat
|
|
in gradu, alter respiciens ad clamantem populum significat
|
|
nihil esse et intercedi non patitur. Non est quod putes
|
3.1
|
magnum quo dissidemus: illud quo de agitur, quod unum
|
|
ad uos pertinet, utraque exempla hortantur, contemnere
|
|
iniurias et, quas iniuriarum umbras ac suspiciones dixerim,
|
|
contumelias, ad quas despiciendas non sapiente opus est
|
5
|
uiro, sed tantum consipiente, qui sibi possit dicere: 'utrum
|
|
merito mihi ista accidunt an inmerito? Si merito, non est
|
|
contumelia, iudicium est; si inmerito, illi qui iniusta facit
|
|
erubescendum est.' Et quid est illud quod contumelia
|
4.1
|
dicitur? In capitis mei leuitatem iocatus est et in oculorum
|
|
ualetudinem et in crurum gracilitatem et in staturam: quae
|
|
contumelia est quod apparet audire? Coram uno aliquid
|
|
dictum ridemus, coram pluribus indignamur, et eorum aliis
|
5
|
libertatem non relinquimus quae ipsi in nos dicere adsueui-
|
|
mus; iocis temperatis delectamur, inmodicis irascimur.
|
|