Respiciamus eorum exempla quorum laudamus patien- 2.18.6.1
tiam, ut Socratis, qui comoediarum publicatos in se et
spectatos sales in partem bonam accepit risitque non minus
quam cum ab uxore Xanthippe inmunda aqua perfun-
deretur. Antistheni mater barbara et Thraessa obiciebatur: 5
respondit et deorum matrem Idaeam esse.
  Non est in rixam conluctationemque ueniendum. 19.1.1
Procul auferendi pedes sunt et quidquid horum ab in-
prudentibus fiet (fieri autem nisi ab inprudentibus non
potest) neglegendum et honores iniuriaeque uulgi in
promiscuo habendae. Nec his dolendum nec illis gauden- 2.1
dum; alioqui multa timore contumeliarum aut taedio
necessaria omittemus publicisque et priuatis officiis, ali-
quando etiam salutaribus, non occurremus, dum muliebris
nos cura angit aliquid contra animum audiendi. Aliquando 5
etiam obirati potentibus detegemus hunc adfectum in-
temperanti libertate. Non est autem libertas nihil pati,
fallimur: libertas est animum superponere iniuriis et eum
facere se ex quo solo sibi gaudenda ueniant, exteriora
diducere a se, ne inquieta agenda sit uita omnium risus, 10
omnium linguas timenti. Quis enim est qui non possit
contumeliam facere, si quisquam potest? Diuerso autem 3.1
remedio utetur sapiens adfectatorque sapientiae. Inperfectis
enim et adhuc ad publicum se iudicium derigentibus
hoc proponendum est, inter iniurias ipsos contumelias-
que debere uersari: omnia leuiora accident expectantibus. 5
Quo quisque honestior genere fama patrimonio est, hoc se
fortius gerat, memor in prima acie altos ordines stare.
Contumelias et uerba probrosa et ignominias et cetera
dehonestamenta uelut clamorem hostium ferat et longinqua
tela et saxa sine uulnere circa galeas crepitantia; iniurias 10
uero ut uulnera, alia armis, alia pectori infixa, non deiectus,
ne motus quidem gradu sustineat. Etiam si premeris et
infesta ui urgeris, cedere tamen turpe est: adsignatum a
natura locum tuere. Quaeris quis hic sit locus? uiri.
Sapienti aliud auxilium est huic contrarium; uos enim 4.1
rem geritis, illi parta uictoria est. Ne repugnate uestro
bono et hanc spem, dum ad uerum peruenitis, alite in
animis libentesque meliora excipite et opinione ac uoto
iuuate: esse aliquid inuictum, esse aliquem in quem nihil 5
fortuna possit, e re publica est generis humani [est].