Deinde non ideo uitia in usum recipienda sunt quia
|
3.12.6.1
|
aliquando aliquid effecerunt; nam et febres quaedam genera
|
|
ualetudinis leuant, nec ideo non ex toto illis caruisse melius
|
|
est: abominandum remedi genus est sanitatem debere
|
|
morbo. Simili modo ira, etiam si aliquando ut uenenum
|
5
|
et praecipitatio et naufragium ex inopinato profuit, non
|
|
ideo salutaris iudicanda est; saepe enim saluti fuere pesti-
|
|
fera.
|
|
Deinde quae habenda sunt, quo maiora eo meliora et
|
13.1.1
|
optabiliora sunt. Si iustitia bonum est, nemo dicet meliorem
|
|
futuram si quid detractum ex ea fuerit; si fortitudo bonum
|
|
est, nemo illam desiderabit ex aliqua parte deminui. Ergo
|
2.1
|
et ira quo maior hoc melior; quis enim ullius boni acces-
|
|
sionem recusauerit? Atqui augeri illam inutile est; ergo
|
|
et esse; non est bonum quod incremento malum fit.
|
|
'Vtilis' inquit 'ira est, quia pugnaciores facit.' Isto modo
|
3.1
|
et ebrietas; facit enim proteruos et audaces multique
|
|
meliores ad ferrum fuere male sobrii; isto modo dic et
|
|
phrenesin atque insaniam uiribus necessariam, quia saepe
|
|
ualidiores furor reddit. Quid? non aliquotiens metus ex
|
4.1
|
contrario fecit audacem, et mortis timor etiam inertissimos
|
|
excitauit in proelium? Sed ira ebrietas metus aliaque
|
|
eiusmodi foeda et caduca inritamenta sunt nec uirtutem
|
|
instruunt, quae nihil uitiis eget, sed segnem alioqui animum
|
5
|
et ignauum paulum adleuant. Nemo irascendo fit fortior,
|
5.1
|
nisi qui fortis sine ira non fuisset; ita non in adiutorium
|
|
uirtutis uenit, sed in uicem. Quid quod si bonum esset ira,
|
|
perfectissimum quemque sequeretur? Atqui iracundissimi
|
|
infantes senesque et aegri sunt, et inualidum omne natura
|
5
|
querulum est.
|
|