'Simplicissimi' inquit 'omnium habentur iracundi.' Frau-
|
4.16.3.1
|
dulentis enim et uersutis comparantur et simplices uiden-
|
|
tur quia expositi sunt. Quos quidem non simplices dixerim
|
|
sed incautos: stultis luxuriosis nepotibusque hoc nomen in-
|
|
ponimus et omnibus uitiis parum callidis.
|
5
|
'Orator' inquit 'iratus aliquando melior est.' Immo imi-
|
17.1.1
|
tatus iratum; nam et histriones in pronuntiando non irati
|
|
populum mouent, sed iratum bene agentes; et apud iudices
|
|
itaque et in contione et ubicumque alieni animi ad nostrum
|
|
arbitrium agendi sunt, modo iram, modo metum, modo
|
5
|
misericordiam, ut aliis incutiamus, ipsi simulabimus, et
|
|
saepe id quod ueri adfectus non effecissent effecit imitatio
|
|
adfectuum.
|
|
'Languidus' inquit 'animus est qui ira caret.' Verum est,
|
2.1
|
si nihil habeat ira ualentius. Nec latronem oportet esse nec
|
|
praedam, nec misericordem nec crudelem: illius nimis
|
|
mollis animus, huius nimis durus est; temperatus sit sapiens
|
|
et ad res fortius agendas non iram sed uim adhibeat.
|
5
|
Quoniam quae de ira quaeruntur tractauimus, accedamus
|
18.1.1
|
ad remedia eius. Duo autem, ut opinor, sunt: ne incidamus
|
|
in iram, et ne in ira peccemus. Vt in corporum cura alia de
|
|
tuenda ualetudine, alia de restituenda praecepta sunt, ita
|
|
aliter iram debemus repellere, aliter compescere. Vt uite-
|
5
|
mus, quaedam ad uniuersam uitam pertinentia praecipien-
|
|
tur: ea in educationem et in sequentia tempora diuidentur.
|
|
Educatio maximam diligentiam plurimumque pro-
|
2.1
|
futuram desiderat; facile est enim teneros adhuc animos
|
|
componere, difficulter reciduntur uitia quae nobiscum
|
|
creuerunt.
|
|