Studia quoque grauiora iracundis omittenda sunt aut
|
5.9.1.1
|
certe citra lassitudinem exercenda, et animus non inter
|
|
dura uersandus, sed artibus amoenis tradendus: lectio illum
|
|
carminum obleniat et historia fabulis detineat; mollius
|
|
delicatiusque tractetur. Pythagoras perturbationes animi
|
2.1
|
lyra componebat; quis autem ignorat lituos et tubas concita-
|
|
menta esse, sicut quosdam cantus blandimenta quibus mens
|
|
resoluatur? Confusis oculis prosunt uirentia et quibusdam
|
|
coloribus infirma acies adquiescit, quorundam splendore
|
5
|
praestringitur: sic mentes aegras studia laeta permulcent.
|
|
Forum aduocationes iudicia fugere debemus et omnia
|
3.1
|
quae exulcerant uitium, aeque cauere lassitudinem corporis;
|
|
consumit enim quidquid in nobis mite placidumque est et
|
|
acria concitat. Ideo quibus stomachus suspectus est, proces-
|
4.1
|
suri ad res agendas maioris negotii bilem cibo temperant,
|
|
quam maxime mouet fatigatio, siue quia calorem in media
|
|
conpellit et nocet sanguini cursumque eius uenis laboranti-
|
|
bus sistit, siue quia corpus attenuatum et infirmum in-
|
5
|
cumbit animo; certe ob eandem causam iracundiores
|
|
sunt ualetudine aut aetate fessi. Fames quoque et sitis ex
|
|
isdem causis uitanda est: exasperat et incendit animos.
|
|
Vetus dictum est a lasso rixam quaeri; aeque autem et ab
|
5.1
|
esuriente et a sitiente et ab omni homine quem aliqua res
|
|
urit. Nam ut ulcera ad leuem tactum, deinde etiam ad
|
|
suspicionem tactus condolescunt, ita animus adfectus mini-
|
|
mis offenditur, adeo ut quosdam salutatio et epistula et
|
5
|
oratio et interrogatio in litem euocent: numquam sine
|
|
querella aegra tanguntur.
|
|