Optimum est itaque ad primum mali sensum mederi sibi,
|
5.10.1.1
|
tum uerbis quoque suis minimum libertatis dare et inhibere
|
|
impetum. Facile est autem adfectus suos, cum primum
|
2.1
|
oriuntur, deprehendere: morborum signa praecurrunt.
|
|
Quemadmodum tempestatis ac pluuiae ante ipsas notae
|
|
ueniunt, ita irae amoris omniumque istarum procellarum
|
|
animos uexantium sunt quaedam praenuntia. Qui comitiali
|
3.1
|
uitio solent corripi iam aduentare ualetudinem intellegunt,
|
|
si calor summa deseruit et incertum lumen neruorumque
|
|
trepidatio est, si memoria sublabitur caputque uersatur;
|
|
solitis itaque remediis incipientem causam occupant, et
|
5
|
odore gustuque quidquid est quod alienat animos repelli-
|
|
tur, aut fomentis contra frigus rigoremque pugnatur; aut,
|
|
si parum medicina profecit, uitauerunt turbam et sine teste
|
|
ceciderunt. Prodest morbum suum nosse et uires eius ante-
|
4.1
|
quam spatientur opprimere. Videamus quid sit quod nos
|
|
maxime concitet: alium uerborum, alium rerum contume-
|
|
liae mouent; hic uult nobilitati, hic formae suae parci; hic
|
|
elegantissimus haberi cupit, ille doctissimus; hic superbiae
|
5
|
inpatiens est, hic contumaciae; ille seruos non putat dignos
|
|
quibus irascatur, hic intra domum saeuus est, foris mitis; ille
|
|
rogari iniuriam iudicat, hic non rogari contumeliam. Non
|
|
omnes ab eadem parte feriuntur; scire itaque oportet quid
|
|
in te inbecillum sit, ut id maxime protegas.
|
10
|
Non expedit omnia uidere, omnia audire. Multae nos
|
11.1.1
|
iniuriae transeant, ex quibus plerasque non accipit qui
|
|
nescit. Non uis esse iracundus? ne fueris curiosus. Qui in-
|
|
quirit quid in se dictum sit, qui malignos sermones etiam si
|
|
secreto habiti sunt eruit, se ipse inquietat. Quaedam inter-
|
5
|
pretatio eo perducit ut uideantur iniuriae; itaque alia
|
|
differenda sunt, alia deridenda, alia donanda. Circumscri-
|
2.1
|
benda multis modis ira est; pleraque in lusum iocumque
|
|
uertantur. Socraten aiunt colapho percussum nihil amplius
|
|
dixisse quam molestum esse quod nescirent homines quando
|
|
cum galea prodire deberent. Non quemadmodum facta sit
|
3.1
|
iniuria refert, sed quemadmodum lata; nec uideo quare
|
|
difficilis sit moderatio, cum sciam tyrannorum quoque
|
|
tumida et fortuna et licentia ingenia familiarem sibi saeui-
|
|
tiam repressisse. Pisistratum certe, Atheniensium tyrannum,
|
4.1
|
memoriae proditur, cum multa in crudelitatem eius ebrius
|
|
conuiua dixisset nec deessent qui uellent manus ei com-
|
|
modare et alius hinc alius illinc faces subderent, placido
|
|
animo tulisse et hoc inritantibus respondisse, non magis illi
|
5
|
se suscensere quam si quis obligatis oculis in se incucurrisset.
|
|