Pugna tecum ipse: si <uis> uincere iram, non potest te illa.
|
5.13.1.1
|
Incipis uincere, si absconditur, si illi exitus non datur.
|
|
Signa eius obruamus et illam quantum fieri potest occultam
|
|
secretamque teneamus. Cum magna id nostra molestia fiet
|
2.1
|
(cupit enim exilire et incendere oculos et mutare faciem),
|
|
sed si eminere illi extra nos licuit, supra nos est. In imo
|
|
pectoris secessu recondatur, feraturque, non ferat. Immo in
|
|
contrarium omnia eius indicia flectamus: uultus remittatur,
|
5
|
uox lenior sit, gradus lentior; paulatim cum exterioribus
|
|
interiora formantur. In Socrate irae signum erat uocem
|
3.1
|
summittere, loqui parcius; apparebat tunc illum sibi obstare.
|
|
Deprendebatur itaque a familiaribus et coarguebatur, nec
|
|
erat illi exprobratio latitantis irae ingrata. Quidni gauderet
|
|
quod iram suam multi intellegerent, nemo sentiret? Sensis-
|
5
|
sent autem, nisi ius amicis obiurgandi se dedisset, sicut ipse
|
|
sibi in amicos sumpserat. Quanto magis hoc nobis faciendum
|
4.1
|
est! Rogemus amicissimum quemque ut tunc maxime liber-
|
|
tate aduersus nos utatur cum minime illam pati poterimus,
|
|
nec adsentiatur irae nostrae; contra [nos] potens malum et
|
|
apud nos gratiosum, dum consipimus, dum nostri sumus,
|
5
|
aduocemus. Qui uinum male ferunt et ebrietatis suae
|
5.1
|
temeritatem ac petulantiam metuunt, mandant suis ut e
|
|
conuiuio auferantur; intemperantiam in morbo suam ex-
|
|
perti parere ipsis in aduersa ualetudine uetant. Optimum
|
6.1
|
est notis uitiis inpedimenta prospicere et ante omnia ita
|
|
componere animum ut etiam grauissimis rebus subitisque
|
|
concussus iram aut non sentiat aut magnitudine inopinatae
|
|
iniuriae exortam in altum retrahat nec dolorem suum pro-
|
5
|
fiteatur. Id fieri posse apparebit, si pauca ex turba ingenti
|
7.1
|
exempla protulero, ex quibus utrumque discere licet, quan-
|
|
tum mali habeat ira ubi hominum praepotentium potestate
|
|
tota utitur, quantum sibi imperare possit ubi metu maiore
|
|
compressa est.
|
5
|