In omnibus istis, quae modo rettuli, uterque eius-
|
7.6.1.1
|
dem rei dominus est. Quo modo? quia alter rei do-
|
|
minus est, alter usus. Libros dicimus esse Ciceronis;
|
|
eosdem Dorus librarius suos vocat, et utrumque verum
|
|
est: alter illos tamquam auctor sibi, alter tamquam
|
5
|
emptor adserit; ac recte utriusque dicuntur esse, utrius-
|
|
que enim sunt, sed non eodem modo. Sic potest Titus
|
|
Livius a Doro accipere aut emere libros suos. Possum
|
2.1
|
donare sapienti, quod viritim meum est, licet illius
|
|
sint omnia; nam cum regio more cuncta conscientia
|
|
possideat, singularum autem rerum in unumquemque
|
|
proprietas sit sparsa, et accipere munus et debere et
|
5
|
emere et conducere potest. Caesar omnia habet, fiscus
|
3.1
|
eius privata tantum ac sua; et universa in imperio
|
|
eius sunt, in patrimonio propria. Quid eius sit, quid
|
|
non sit, sine diminutione imperii quaeritur; nam id
|
|
quoque, quod tamquam alienum abiudicatur, aliter
|
5
|
illius est. Sic sapiens animo universa possidet, iure
|
|
ac dominio sua.
|
|
Bion modo omnes sacrilegos esse argumentis col-
|
7.1.1
|
ligit, modo neminem. Cum omnes de saxo deiecturus
|
|
est, dicit: 'Quisquis id, quod deorum est, sustulit et
|
|
consumpsit atque in usum suum vertit, sacrilegus est;
|
|
omnia autem deorum sunt; quod quisque ergo tollit,
|
5
|
deorum tollit, quorum omnia sunt; ergo, quisquis tollit
|
|
aliquid, sacrilegus est.' Deinde, cum effringi templa
|
2.1
|
et expilari inpune Capitolium iubet, dicit nullum sacri-
|
|
legum esse, quia, quidquid sublatum est, ex eo loco,
|
|
qui deorum erat, in eum transfertur locum, qui deorum
|
|
est. Hic respondetur omnia quidem deorum esse, sed
|
3.1
|
non omnia dis dedicata; in iis observari sacrilegium,
|
|
quae religio numini adscripsit. Sic et totum mundum
|
|
deorum esse inmortalium templum, solum quidem am-
|
|
plitudine illorum ac magnificentia dignum: tamen a
|
5
|
sacris profana discerni; non omnia licere in angulo,
|
|
cui fani nomen inpositum est, quae sub caelo et con-
|
|
spectu siderum licent. Iniuriam sacrilegus deo quidem
|
|
non potest facere, quem extra ictum sua divinitas
|
|
posuit, sed punitur, quia tamquam deo fecit: opinio
|
10
|
illum nostra ac sua obligat poenae. Quomodo ergo
|
4.1
|
sacrilegus videtur, qui aliquid aufert sacri, etiam si,
|
|
quocumque transtulit, quod subripuerat, intra terminos
|
|
mundi est, sic et sapienti furtum potest fieri; auferetur
|
|
enim illi non ex iis, quae universa habet, sed ex iis,
|
5
|
quibus dominus inscriptus est, quae viritim ei serviunt.
|
|
Illam alteram possessionem adgnoscet, hanc nolet
|
5.1
|
habere, si poterit, emittetque illam vocem, quam
|
|
Romanus imperator emisit, cum illi ob virtutem et
|
|
bene gestam rem publicam tantum agri decerneretur,
|
|
quantum arando uno die circumire potuisset: 'Non
|
5
|
opus est' inquit 'vobis eo cive, cui plus opus sit quam
|
|
uni civi.' Quanto maioris viri putas respuisse hoc
|
|
munus, quam meruisse! multi enim fines aliis abstule-
|
|
runt, sibi nemo constituit.
|
|