In omnibus istis, quae modo rettuli, uterque eius- 7.6.1.1
dem rei dominus est. Quo modo? quia alter rei do-
minus est, alter usus. Libros dicimus esse Ciceronis;
eosdem Dorus librarius suos vocat, et utrumque verum
est: alter illos tamquam auctor sibi, alter tamquam 5
emptor adserit; ac recte utriusque dicuntur esse, utrius-
que enim sunt, sed non eodem modo. Sic potest Titus
Livius a Doro accipere aut emere libros suos. Possum 2.1
donare sapienti, quod viritim meum est, licet illius
sint omnia; nam cum regio more cuncta conscientia
possideat, singularum autem rerum in unumquemque
proprietas sit sparsa, et accipere munus et debere et 5
emere et conducere potest. Caesar omnia habet, fiscus 3.1
eius privata tantum ac sua; et universa in imperio
eius sunt, in patrimonio propria. Quid eius sit, quid
non sit, sine diminutione imperii quaeritur; nam id
quoque, quod tamquam alienum abiudicatur, aliter 5
illius est. Sic sapiens animo universa possidet, iure
ac dominio sua.
  Bion modo omnes sacrilegos esse argumentis col- 7.1.1
ligit, modo neminem. Cum omnes de saxo deiecturus
est, dicit: 'Quisquis id, quod deorum est, sustulit et
consumpsit atque in usum suum vertit, sacrilegus est;
omnia autem deorum sunt; quod quisque ergo tollit, 5
deorum tollit, quorum omnia sunt; ergo, quisquis tollit
aliquid, sacrilegus est.' Deinde, cum effringi templa 2.1
et expilari inpune Capitolium iubet, dicit nullum sacri-
legum esse, quia, quidquid sublatum est, ex eo loco,
qui deorum erat, in eum transfertur locum, qui deorum
est. Hic respondetur omnia quidem deorum esse, sed 3.1
non omnia dis dedicata; in iis observari sacrilegium,
quae religio numini adscripsit. Sic et totum mundum
deorum esse inmortalium templum, solum quidem am-
plitudine illorum ac magnificentia dignum: tamen a 5
sacris profana discerni; non omnia licere in angulo,
cui fani nomen inpositum est, quae sub caelo et con-
spectu siderum licent. Iniuriam sacrilegus deo quidem
non potest facere, quem extra ictum sua divinitas
posuit, sed punitur, quia tamquam deo fecit: opinio 10
illum nostra ac sua obligat poenae. Quomodo ergo 4.1
sacrilegus videtur, qui aliquid aufert sacri, etiam si,
quocumque transtulit, quod subripuerat, intra terminos
mundi est, sic et sapienti furtum potest fieri; auferetur
enim illi non ex iis, quae universa habet, sed ex iis, 5
quibus dominus inscriptus est, quae viritim ei serviunt.
Illam alteram possessionem adgnoscet, hanc nolet 5.1
habere, si poterit, emittetque illam vocem, quam
Romanus imperator emisit, cum illi ob virtutem et
bene gestam rem publicam tantum agri decerneretur,
quantum arando uno die circumire potuisset: 'Non 5
opus est' inquit 'vobis eo cive, cui plus opus sit quam
uni civi.' Quanto maioris viri putas respuisse hoc
munus, quam meruisse! multi enim fines aliis abstule-
runt, sibi nemo constituit.