Sed ne faciam, quod reprehendo, omnia ista, quae
|
1.4.1.1
|
ita extra rem sunt, ut ne circa rem quidem sint, relin-
|
|
quam. Tu modo nos tuere, si quis mihi obiciet, quod
|
|
Chrysippum in ordinem coegerim, magnum mehercules
|
|
virum, sed tamen Graecum, cuius acumen nimis tenue
|
5
|
retunditur et in se saepe replicatur; etiam cum agere
|
|
aliquid videtur, pungit, non perforat. Hic vero quod
|
2.1
|
acumen est? De beneficiis dicendum est et ordinanda
|
|
res, quae maxime humanam societatem adligat; danda
|
|
lex vitae, ne sub specie benignitatis inconsulta facilitas
|
|
placeat, ne liberalitatem, quam nec deesse oportet nec
|
5
|
superfluere, haec ipsa observatio restringat, dum tem-
|
|
perat; docendi sunt <libenter dare>, libenter accipere,
|
3.1
|
libenter reddere et magnum ipsis certamen proponere,
|
|
eos, quibus obligati sunt, re animoque non tantum
|
|
aequare sed vincere, quia, qui referre gratiam debet,
|
|
numquam consequitur, nisi praecessit; hi docendi sunt
|
5
|
nihil inputare, illi plus debere. Ad hanc honestissimam
|
4.1
|
contentionem beneficiis beneficia vincendi sic nos ad-
|
|
hortatur Chrysippus, ut dicat verendum esse, ne, quia
|
|
Charites Iovis filiae sunt, parum se grate gerere sacri-
|
|
legium sit et tam bellis puellis fiat iniuria. Tu me
|
5.1
|
aliquid eorum doce, per quae beneficentior gratiorque
|
|
adversus bene merentes fiam, per quae obligantium
|
|
obligatorumque animi certent, ut, qui praestiterunt,
|
|
obliviscantur, pertinax sit memoria debentium. Istae
|
5
|
vero ineptiae poetis relinquantur, quibus aures oblectare
|
|
propositum est et dulcem fabulam nectere. At qui
|
6.1
|
ingenia sanare et fidem in rebus humanis retinere,
|
|
memoriam officiorum ingerere animis volunt, serio
|
|
loquantur et magnis viribus agant; nisi forte existimas
|
|
levi ac fabuloso sermone et anilibus argumentis pro-
|
5
|
hiberi posse rem perniciosissimam, beneficiorum novas
|
|
tabulas.
|
|