SENECA LVCILIO SVO SALVTEM
|
|
Quod maximum vinculum est ad bonam mentem, pro-
|
37.1.1
|
misisti virum bonum, sacramento rogatus es. Deridebit te,
|
|
si quis tibi dixerit mollem esse militiam et facilem. Nolo te
|
|
decipi. Eadem honestissimi huius et illius turpissimi aucto-
|
|
ramenti verba sunt: 'uri, vinciri ferroque necari'. Ab illis
|
2.1
|
qui manus harenae locant et edunt ac bibunt quae per
|
|
sanguinem reddant cavetur ut ista vel inviti patiantur: a te
|
|
ut volens libensque patiaris. Illis licet arma summittere,
|
|
misericordiam populi temptare: tu neque summittes nec
|
5
|
vitam rogabis; recto tibi invictoque moriendum est. Quid
|
|
porro prodest paucos dies aut annos lucrificare? sine missione
|
|
nascimur. 'Quomodo ergo' inquis 'me expediam?' Effugere
|
3.1
|
non potes necessitates, potes vincere.
|
|
Fit via <vi>;
|
|
et hanc tibi viam dabit philosophia. Ad hanc te confer si vis
|
|
salvus esse, si securus, si beatus, denique si vis esse, quod est
|
5
|
maximum, liber; hoc contingere aliter non potest. Humilis
|
4.1
|
res est stultitia, abiecta, sordida, servilis, multis adfectibus et
|
|
saevissimis subiecta. Hos tam graves dominos, interdum alter-
|
|
nis imperantes, interdum pariter, dimittit a te sapientia,
|
|
quae sola libertas est. Una ad hanc fert via, et quidem recta;
|
5
|
non aberrabis; vade certo gradu. Si vis omnia tibi subicere,
|
|
te subice rationi; multos reges, si ratio te rexerit. Ab illa
|
|
disces quid et quemadmodum adgredi debeas; non incides
|
|
rebus. Neminem mihi dabis qui sciat quomodo quod vult
|
5.1
|
coeperit velle: non consilio adductus illo sed impetu inpactus
|
|
est. Non minus saepe fortuna in nos incurrit quam nos in
|
|
illam. Turpe est non ire sed ferri, et subito in medio turbine
|
|
rerum stupentem quaerere, 'huc ego quemadmodum veni?'
|
5
|
Vale.
|
|