SENECA LVCILIO SVO SALVTEM
|
|
Iterum tu mihi te pusillum facis et dicis malignius tecum
|
44.1.1
|
egisse naturam prius, deinde fortunam, cum possis eximere
|
|
te vulgo et ad felicitatem hominum maximam emergere. Si
|
|
quid est aliud in philosophia boni, hoc est, quod stemma non
|
|
inspicit; omnes, si ad originem primam revocantur, a dis
|
5
|
sunt. Eques Romanus es, et ad hunc ordinem tua te per-
|
2.1
|
duxit industria; at mehercules multis quattuordecim clausa
|
|
sunt, non omnes curia admittit, castra quoque quos ad
|
|
laborem et periculum recipiant fastidiose legunt: bona mens
|
|
omnibus patet, omnes ad hoc sumus nobiles. Nec reicit
|
5
|
quemquam philosophia nec eligit: omnibus lucet. Patricius
|
3.1
|
Socrates non fuit; Cleanthes aquam traxit et rigando horto
|
|
locavit manus; Platonem non accepit nobilem philosophia
|
|
sed fecit: quid est quare desperes his te posse fieri parem?
|
|
Omnes hi maiores tui sunt, si te illis geris dignum; geres
|
5
|
autem, si hoc protinus tibi ipse persuaseris, a nullo te nobili-
|
|
tate superari. Omnibus nobis totidem ante nos sunt; nullius
|
4.1
|
non origo ultra memoriam iacet. Platon ait neminem regem
|
|
non ex servis esse oriundum, neminem non servum ex regibus.
|
|
Omnia ista longa varietas miscuit et sursum deorsum fortuna
|
|
versavit. Quis est generosus? ad virtutem bene a natura
|
5.1
|
compositus. Hoc unum intuendum est: alioquin si ad vetera
|
|
revocas, nemo non inde est ante quod nihil est. A primo
|
|
mundi ortu usque in hoc tempus perduxit nos ex splendidis
|
|
sordidisque alternata series. Non facit nobilem atrium plenum
|
5
|
fumosis imaginibus; nemo in nostram gloriam vixit nec quod
|
|
ante nos fuit nostrum est: animus facit nobilem, cui ex qua-
|
|
cumque condicione supra fortunam licet surgere. Puta itaque
|
6.1
|
te non equitem Romanum esse sed libertinum: potes hoc
|
|
consequi, ut solus sis liber inter ingenuos. 'Quomodo?'
|
|
inquis. Si mala bonaque non populo auctore distinxeris.
|
|
Intuendum est non unde veniant, sed quo eant. Si quid est
|
5
|
quod vitam beatam potest facere, id bonum est suo iure;
|
|
depravari enim in malum non potest. Quid est ergo in quo
|
7.1
|
erratur, cum omnes beatam vitam optent? quod instru-
|
|
menta eius pro ipsa habent et illam dum petunt fugiunt.
|
|
Nam cum summa vitae beatae sit solida securitas et eius
|
|
inconcussa fiducia, sollicitudinis colligunt causas et per
|
5
|
insidiosum iter vitae non tantum ferunt sarcinas sed trahunt;
|
|
ita longius ab effectu eius quod petunt semper abscedunt
|
|
et quo plus operae inpenderunt, hoc se magis inpediunt et
|
|
feruntur retro. Quod evenit in labyrintho properantibus:
|
|
ipsa illos velocitas inplicat. Vale.
|
10
|