Sunt quaedam genera uentorum quae 5.12.1.1
ruptae nubes et in pronum solutae emittunt; hos
Graeci uentos ἐκνεφίας uocant. Qui hoc, ut puto,
modo fiunt. Cum magna inaequalitas ac dissimi-
litudo corporum quae uapor terrenus emittit in 5
sublime eat et alia ex his corporibus sicca sint, alia
umida, ex tanta discordia corporum inter se pugnan-
tium, cum in unum conglobata sunt, uerisimile est
quasdam cauas effici nubes et interualla inter illas
relinqui fistulosa et in modum tibiae angusta. 10
His 2.1
interuallis tenuis includitur spiritus, qui maius
desiderat spatium, cum euerberatus cursu parum
libero incaluit et ob hoc amplior fit, scinditque cin-
gentia et erumpit in uentum, qui fere procellosus 5
est, quia superne demittitur, et in nos cadit uehemens
et acer, quia non fusus nec per apertum uenit sed
laborat et iter sibi ui ac pugna parat. Hic fere breuis
flatus est, quia receptacula nubium per quae fere-
batur ac munimenta perrumpit; ideo tumultuosus 10
uenit, aliquando non sine igne ac sono caeli.
Hi 3.1
uenti multo maiores diuturnioresque sunt, si alios
quoque flatus ex eadem causa ruentes in se abstu-
lerunt et in unum confluxere plures. Sicut torrentes
modicae magnitudinis <s>unt, quamdiu separat<i>s suus 5
cursus est; cum uero plures in se aquas conuerterunt,
fluminum iustorum ac perennium magnitudinem
excedunt,
idem credibile est fieri et in procellis 4.1
ut breues sint, quamdiu singulae sunt; ubi uero
sociauere uires et ex pluribus caeli partibus elisus
spiritus eodem se contulit, et impetus illis accedit
et mora. 5
Facit ergo uentum resoluta nubes, quae 5.1
pluribus modis soluitur: nonnumquam congloba-
tionem illam spiritus rumpit, nonnumquam inclusi
et in exitum nitentis luctatio, nonnumquam calor,
quem modo sol facit, modo ipsa arietatio magnorum- 5
que inter se corporum attritus.