Ignem causam motus quidam, et quidem 6.9.1.1
non <ignobiles>, iudicant, imprimis Anaxagoras,
qui existimat simili paene ex causa et aera concuti
et terram. Cum in inferiore parte spiritus crassum
aera et in nubes coactum <eadem ui> qua apud nos 5
quoque nubila frangi solent r<u>pit et ignis ex hoc
collisu nubium cursuque elisi aeris emicuit, hic
ipse in obuia incurrit exitum quaerens ac diuellit
repugnantia, donec per angustum aut nactus est
uiam exeundi ad caelum aut ui et iniuria fecit. 10
Alii in igne causam quidem esse, sed non ob hoc 2.1
iudicant, sed quia pluribus obrutus locis ardeat et
proxima quaeque consumat; quae si quando exesa
ceciderint, tunc sequi motum earum partium quae
subiectis adminiculis destitutae labant, donec corrue- 5
runt, nullo occurrente quod onus exciperet; tunc
chasmata, tunc hiatus uasti aperiuntur aut, cum
diu dubitauerunt, super ea se quae supersunt stant-
que componunt.
Hoc apud nos quoque uidemus 3.1
accidere, quotiens incendio laborat pars ciuitatis;
cum exustae trabes sunt aut corrupta quae superio-
ribus firmamentum dabant, tunc diu agitata fastigia
concidunt et tam diu deferuntur atque incerta sunt, 5
donec in solido resederunt.