Egregie Aristoteles ait numquam nos
|
7.30.1.1
|
uerecundiores esse debere quam cum de diis agitur.
|
|
Si intramus templa compositi, si ad sacrificium acces-
|
|
suri uultum submittimus, togam adducimus, si
|
|
in omne argumentum modestiae fingimur, quanto
|
5
|
hoc magis facere debemus, cum de sideribus de
|
|
stellis de deorum natura disputamus, ne quid temere,
|
|
ne quid impudenter aut ignorantes affirmemus, aut
|
|
scientes mentiamur!
|
|
Nec miremur tam tarde erui quae tam alte
|
2.1
|
iacent. Panaetio et his qui uideri uolunt cometen
|
|
non esse ordinarium sidus sed falsam sideris faciem
|
|
diligenter tractandum est an aeque omnis pars anni
|
|
edendis cometis satis apta sit, an omnis caeli regio
|
5
|
idonea in qua creentur, an, quacumque ire, ibi etiam
|
|
concipi possint, et cetera. Quae uniuersa tolluntur,
|
|
cum dico illos non fortuitos esse ignes sed intextos
|
|
mundo, quos non frequenter educit sed in occulto
|
|
mouet.
|
10
|
Quam multa praeter hos per secretum eunt
|
3.1
|
numquam humanis oculis orientia! Neque enim
|
|
omnia deus homini fecit. Quota pars operis tanti
|
|
nobis committitur? Ipse qui ista tractat, qui condidit,
|
|
qui totum hoc fundauit deditque circa se, maiorque
|
5
|
est pars sui operis ac melior, effugit oculos; cogi-
|
|
tatione uisendus est.
|
|
Multa praeterea cognata
|
4.1
|
numini summo et uicinam sortita potentiam obscura
|
|
sunt aut fortasse, quod magis mireris, oculos nostros
|
|
et implent et effugiunt, siue illis tanta subtilitas est
|
|
quantam consequi acies humana non possit, siue
|
5
|
in sanctiore secessu maiestas tanta delituit et regnum
|
|
suum, id est se, regit, nec ulli dat aditum nisi animo.
|
|
Quid sit hoc sine quo nihil est scire non possumus,
|
|
et miramur si quos igniculos parum nouimus, cum
|
|
maxima pars mundi, deus, lateat!
|
10
|
Quam multa
|
5.1
|
animalia hoc primum cognouimus saeculo, quam
|
|
multa negotia ne hoc quidem! Multa uenientis
|
|
aeui populus ignota nobis sciet; multa saeculis tunc
|
|
futuris cum memoria nostri exoleuerit reseruantur.
|
5
|
Pusilla res mundus est, nisi in illo quod quaerat
|
|
omnis mundus habeat.
|
|
Non semel quaedam sacra
|
6.1
|
traduntur: Eleusin seruat quod ostendat reuisentibus;
|
|
rerum natura sacra sua non semel tradit. Initiatos
|
|
nos credimus, in uestibulo eius haeremus. Illa arcana
|
|
non promiscue nec omnibus patent; reducta et
|
5
|
interiore sacrario clausa sunt, ex quibus aliud haec
|
|
aetas, aliud quae post nos subibit aspiciet.
|
|