Ostendit intentionem spiritus uelocitas eius
|
2.9.1.1
|
et diductio. Oculi statim per multa milia aciem
|
|
suam mittunt; uox una totas urbes simul percutit;
|
|
lumen non paulatim prorepit sed semel uniuersis
|
|
rebus infunditur.
|
5
|
Aqua autem quemadmodum sine
|
2.1
|
spiritu posset intendi? Numquid dubitas quin
|
|
sparsio illa quae ex fundamentis mediae harenae
|
|
crescens in summam usque amphitheatri altitudinem
|
|
peruenit cum intentione aquae fiat? Atqui nec
|
5
|
manus nec ullum aliud tormentum aquam potest
|
|
mittere aut agere quam spiritus; huic se commodat;
|
|
hoc attollitur inserto et cogente; contra naturam
|
|
suam multa conatur et ascendit, nata defluere.
|
|
Quid? Nauigia sarcina depressa parum ostendunt
|
3.1
|
non aquam sibi resistere, quo minus mergantur,
|
|
sed spiritum? Aqua enim cederet nec posset pondera
|
|
sustinere, nisi ipsa sustineretur. Discus ex loco
|
|
superiore in piscinam missus non descendit, sed
|
5
|
resilit; quemadmodum, nisi spiritu referiente?
|
|
Vox autem qua ratione per parietum munimenta
|
4.1
|
transmittitur, nisi quod solido quoque aer inest,
|
|
qui sonum extrinsecus missum et accipit et remit-
|
|
tit, scilicet spiritu non aperta tantum intendens,
|
|
sed etiam abdita et inclusa, quod illi facere expe-
|
5
|
ditum est, quia nusquam diuisus est sed per illa
|
|
ipsa quibus separari uidetur coit secum? Inter-
|
|
ponas licet muros et mediam altitudinem montium,
|
|
per omnia ista prohibetur nobis esse peruius, non
|
|
sibi. Id enim intercluditur tantum per quod illum
|
10
|
nos sequi possumus; ipse quidem per ipsum transit
|
|
quo scinditur, et media non circumfundit tantum
|
|
et utrimque cingit, sed permeat.
|
|