In his prima specie, si intueri uelis, errat 2.42.1.1
antiquitas. Quid enim tam imperitum est quam
credere fulmina e nubibus Iouem mittere, columnas,
arbores, nonnumquam statuas suas petere, uti, im-
punitis sacrilegis percuss<oribus> incen<di>ar<iis>, pecudes 5
innoxias feriat, et <ad>sumi <in> consilium a Ioue
deos, quasi in ipso parum consilii sit? illa laeta
esse et placata fulmina quae solus excutiat, perni-
ciosa quibus mittendis maior turba numinum intersit?
Si a me quaeris quid sentiam, non existimo tam 2.1
hebetes fuisse ut crederent Iouem iniquae uoluntatis
aut certae minus <peritiae>. Vtrum enim tunc cum
emisit ignes quibus innoxia capita percuteret, scele-
rata transiret, noluit iustius mittere an non successit? 5
Quid ergo secuti sunt, cum haec dicerent? Ad 3.1
coercendos imperitorum animos sapientissimi uiri
iudicauerunt ineuitabilem metum, ut aliquid supra
nos timeremus. Vtile erat in tanta audacia scelerum
esse aduersus quod nemo sibi satis potens uideretur; 5
ad conterrendos itaque eos quibus innocentia nisi
metu non placet posuerunt supra caput uindicem,
et quidem armatum.