Intellego quid dudum desideres, quid
|
2.59.1.1
|
efflagites. 'Malo, inquis, fulmina non timere quam
|
|
nosse; itaque alios doce quemadmodum fiant;
|
|
ego mihi metum illorum excuti uolo, non naturam
|
|
indicari.'
|
5
|
Sequor quo uocas. Omnibus enim rebus
|
2.1
|
omnibusque sermonibus aliquid salutare miscendum
|
|
est. Cum imus per occulta naturae, cum diuina
|
|
tractamus, uindicandus est a malis suis animus ac
|
|
subinde firmandus, quod etiam eruditis et hoc unum
|
5
|
agentibus necessarium est, non ut effugiamus ictus
|
|
rerum,—undique enim in nos tela iaciuntur,—
|
|
sed ut fortiter constanterque patiamur.
|
|
Inuicti
|
3.1
|
esse possumus, inconcussi non possumus.
|
|
Quamquam interim spes subit, inconcussos quoque
|
|
esse nos posse. Quemadmodum? inquis. Contemne
|
|
mortem, et omnia quae ad mortem ducunt contempta
|
5
|
sunt, siue illa bella sunt, siue naufragia, seu morsus
|
|
ferarum, seu ruinarum subito lapsu procidentium
|
|
pondera.
|
|
Numquid facere amplius possunt quam
|
4.1
|
ut corpus ab animo resoluant? Hoc nulla diligentia
|
|
euitat, nulla felicitas donat, nulla potentia euincit.
|
|
Talia <fors> uaria formidine disponit; mors omnes
|
|
aeque uocat; iratis diis propitiisque moriendum est.
|
5
|
Animus ex ipsa desperatione sumatur. Ignauis-
|
5.1
|
sima animalia, quae natura ad fugam genuit, ubi
|
|
exitus non patet, temptant <pugnam> corpore imbelli.
|
|
Nullus perniciosior hostis est quam quem audacem
|
|
angustiae faciunt, longeque uiolentius semper ex
|
5
|
necessitate quam ex uirtute corrigitur, aut certe
|
|
paria conantur animus magnus ac perditus.
|
|
Cogi-
|
6.1
|
temus nos, quantum ad mortem, perditos esse. Et
|
|
sumus. Ita est, Lucili; omnes reseruamur ad mortem.
|
|
Totum hunc quem uides populum, totumque quem
|
|
usquam cogitas esse, cito natura reuocabit et condet,
|
5
|
nec de re sed de die quaeritur; eodem citius tardius
|
|
ueniendum est.
|
|
Quid ergo? Non tibi timidissimus
|
7.1
|
omnium uidetur et insipientissimus qui magno
|
|
ambitu rogat moram mortis? Nonne contemneres
|
|
eum qui, inter perituros constitutus, beneficii loco
|
|
peteret ut ultimus ceruicem praeberet? Idem
|
5
|
facimus; magno aestimamus mori tardius.
|
|
In
|
8.1
|
omnes constitutum est capitale supplicium, et
|
|
quidem constitutione iustissima, quod maximum
|
|
solet esse solacium extrema passuris; quorum enim
|
|
causa, sors eadem est. Sequeremur traditi a iudice
|
5
|
aut magistratu et carnifici nostro praestaremus
|
|
obsequium; quid interest utrum ad mortem iussi
|
|
eamus an nati?
|
|
O te dementem et oblitum fragilitatis tuae, si
|
9.1
|
tunc mortem times cum tonat! Itane? In hoc salus
|
|
tua uertitur? Viues si fulmen effugeris? Petet
|
|
te gladius, petet lapis, petet bilis; non maximum ex
|
|
periculis tuis sed speciosissimum fulmen est.
|
5
|
Male
|
10.1
|
scilicet actum erit tecum, si sensum mortis tuae
|
|
celeritas infinita praeueniet, si mors tua procuratur,
|
|
si n<e> tunc quidem, cum <ex>piras, superuacuus sed
|
|
alicuius magnae rei signum es. Male scilicet tecum
|
5
|
agitur, si cum fulmine conderis.
|
|
Sed pauescis ad
|
11.1
|
caeli fragorem et ad inane nubilum trepidas et,
|
|
quotiens aliquid effulsit, expiras. Quid ergo? hones-
|
|
tius putas deiectione perire quam fulmine? Eo itaque
|
|
fortior aduersus caeli minas surge et, cum undique
|
5
|
mundus exarserit, cogita nihil habere te tanta morte
|
|
perdendum.
|
|
Quodsi tibi parari credis illam
|
12.1
|
caeli confusionem, illam tempestatum discordiam, si
|
|
propter te ingestae illisaeque nubes strepunt, si in
|
|
tuum exitium tanta uis ignium excutitur, at tu solacii
|
|
loco numera tanti esse mortem tuam.
|
5
|
Sed non
|
13.1
|
erit huic cogitationi locus; casus iste donat metum
|
|
et inter cetera hoc quoque commodum eius quod
|
|
expectationem suam antecedit. Nemo umquam
|
|
timuit fulmen, nisi quod effugit.
|
5
|