Intellego quid dudum desideres, quid 2.59.1.1
efflagites. 'Malo, inquis, fulmina non timere quam
nosse; itaque alios doce quemadmodum fiant;
ego mihi metum illorum excuti uolo, non naturam
indicari.' 5
Sequor quo uocas. Omnibus enim rebus 2.1
omnibusque sermonibus aliquid salutare miscendum
est. Cum imus per occulta naturae, cum diuina
tractamus, uindicandus est a malis suis animus ac
subinde firmandus, quod etiam eruditis et hoc unum 5
agentibus necessarium est, non ut effugiamus ictus
rerum,—undique enim in nos tela iaciuntur,—
sed ut fortiter constanterque patiamur.
Inuicti 3.1
esse possumus, inconcussi non possumus.
  Quamquam interim spes subit, inconcussos quoque
esse nos posse. Quemadmodum? inquis. Contemne
mortem, et omnia quae ad mortem ducunt contempta 5
sunt, siue illa bella sunt, siue naufragia, seu morsus
ferarum, seu ruinarum subito lapsu procidentium
pondera.
Numquid facere amplius possunt quam 4.1
ut corpus ab animo resoluant? Hoc nulla diligentia
euitat, nulla felicitas donat, nulla potentia euincit.
Talia <fors> uaria formidine disponit; mors omnes
aeque uocat; iratis diis propitiisque moriendum est. 5
  Animus ex ipsa desperatione sumatur. Ignauis- 5.1
sima animalia, quae natura ad fugam genuit, ubi
exitus non patet, temptant <pugnam> corpore imbelli.
Nullus perniciosior hostis est quam quem audacem
angustiae faciunt, longeque uiolentius semper ex 5
necessitate quam ex uirtute corrigitur, aut certe
paria conantur animus magnus ac perditus.
Cogi- 6.1
temus nos, quantum ad mortem, perditos esse. Et
sumus. Ita est, Lucili; omnes reseruamur ad mortem.
Totum hunc quem uides populum, totumque quem
usquam cogitas esse, cito natura reuocabit et condet, 5
nec de re sed de die quaeritur; eodem citius tardius
ueniendum est.
Quid ergo? Non tibi timidissimus 7.1
omnium uidetur et insipientissimus qui magno
ambitu rogat moram mortis? Nonne contemneres
eum qui, inter perituros constitutus, beneficii loco
peteret ut ultimus ceruicem praeberet? Idem 5
facimus; magno aestimamus mori tardius.
In 8.1
omnes constitutum est capitale supplicium, et
quidem constitutione iustissima, quod maximum
solet esse solacium extrema passuris; quorum enim
causa, sors eadem est. Sequeremur traditi a iudice 5
aut magistratu et carnifici nostro praestaremus
obsequium; quid interest utrum ad mortem iussi
eamus an nati?
  O te dementem et oblitum fragilitatis tuae, si 9.1
tunc mortem times cum tonat! Itane? In hoc salus
tua uertitur? Viues si fulmen effugeris? Petet
te gladius, petet lapis, petet bilis; non maximum ex
periculis tuis sed speciosissimum fulmen est. 5
Male 10.1
scilicet actum erit tecum, si sensum mortis tuae
celeritas infinita praeueniet, si mors tua procuratur,
si n<e> tunc quidem, cum <ex>piras, superuacuus sed
alicuius magnae rei signum es. Male scilicet tecum 5
agitur, si cum fulmine conderis.
Sed pauescis ad 11.1
caeli fragorem et ad inane nubilum trepidas et,
quotiens aliquid effulsit, expiras. Quid ergo? hones-
tius putas deiectione perire quam fulmine? Eo itaque
fortior aduersus caeli minas surge et, cum undique 5
mundus exarserit, cogita nihil habere te tanta morte
perdendum.
Quodsi tibi parari credis illam 12.1
caeli confusionem, illam tempestatum discordiam, si
propter te ingestae illisaeque nubes strepunt, si in
tuum exitium tanta uis ignium excutitur, at tu solacii
loco numera tanti esse mortem tuam. 5
Sed non 13.1
erit huic cogitationi locus; casus iste donat metum
et inter cetera hoc quoque commodum eius quod
expectationem suam antecedit. Nemo umquam
timuit fulmen, nisi quod effugit. 5