LIBER OCTAVUS
|
|
De septem sapientibus Thales Milesius omnium rerum
|
8.pr.1.1
|
principium aquam est professus, Heraclitus ignem, Mago-
|
|
rum sacerdotes aquam et ignem, Euripides, auditor Anaxa-
|
|
gorae, quem philosophum Athenienses scaenicum appella-
|
|
verunt, aera et terram, eamque e caelestium imbrium
|
5
|
conceptionibus inseminatam fetus gentium et omnium ani-
|
|
malium in mundo procreavisse, et quae ex ea essent
|
|
prognata, cum dissolverentur temporum necessitate coacta,
|
|
in eandem redire, quaeque de aere nascerentur, item in
|
|
caeli regiones reverti neque interitiones recipere et dissolu-
|
10
|
tione mutata in eam recidere, in qua ante fuerant, pro-
|
|
prietatem. Pythagoras vero, Empedocles, Epicharmos alii-
|
|
que physici et philosophi haec principia esse quattuor
|
|
proposuerunt: aerem, ignem, terram, aquam, eorumque
|
|
inter se cohaerentiam naturali figuratione e generum dis-
|
15
|
criminibus efficere qualitates. animadvertimus vero non
|
2.1
|
solum nascentia ex his esse procreata, sed etiam res om-
|
|
nes non ali sine eorum potestate neque crescere nec tueri.
|
|
namque corpora sine spiritus redundantia non possunt
|
|
habere vitam, nisi aer influens cum incremento fecerit
|
5
|
auctus et remissiones continenter. caloris vero si non
|
|
fuerit in corpore iusta comparatio, non erit spiritus ani-
|
|
malis neque erectio firma, cibique vires non poterunt
|
|
habere coctionis temperaturam. item si non terrestri cibo
|
|
membra corporis alantur, deficient et ita a terreni prin-
|
10
|
cipii mixtione erunt deserta. animalia vero si fuerint sine
|
3.1
|
umoris potestate, exsanguinata et exsucata [a principiorum
|
|
liquore] interarescent. igitur divina mens, quae proprie
|
|
necessaria essent gentibus, non constituit difficilia et cara,
|
|
uti sunt margaritae, aurum, argentum ceteraque, quae ne-
|
5
|
que corpus nec natura desiderat, sed sine quibus morta-
|
|
lium vita non potest esse tuta, effudit ad manum parata
|
|
per omnem mundum. itaque ex his, si quid forte defit in
|
|
corpore spiritus, ad restituendum aer adsignatus id prae-
|
|
stat. apparatus autem ad auxilia caloris solis impetus et
|
10
|
ignis inventus tutiorem efficit vitam. item terrenus fruc-
|
|
tus escarum praestans copiis supervacuis desiderationibus
|
|
alit et nutrit animales pascendo continenter. aqua vero
|
|
non solum potus sed infinitas usu praebendo necessitates,
|
|
gratas, quod est gratuita, praestat utilitates. ex eo etiam
|
4.1
|
qui sacerdotia gerunt moribus Aegyptiorum, ostendunt
|
|
omnes res e liquoris potestate consistere. itaque cum hy-
|
|
dria aqua ad templum aedemque casta religione refertur,
|
|
tunc in terra procumbentes manibus ad caelum sublatis
|
5
|
inventionis gratias agunt divinae benignitati.
|
|