Nunc revertar ad propositum et de copiis, quae aptae
|
2.1.9.3
|
sunt aedificiorum perfectionibus, quemadmodum videantur
|
|
esse ab natura rerum procreatae quibusque mixtionibus
|
5
|
principiorum congressus temperentur, ne obscura sed per-
|
|
spicua legentibus sint, ratiocinabor. namque nulla mate-
|
|
riarum genera neque corpora neque res sine principiorum
|
|
coetu nasci neque subici intellectui possunt, neque aliter
|
|
natura rerum praeceptis physicorum veras patitur habere
|
10
|
explicationes, nisi causae, quae insunt in his rebus quem-
|
|
admodum et quid ita sint, subtilibus rationibus habeant
|
|
demonstrationes.
|
|
Thales primum aquam putavit omnium rerum esse prin-
|
2.1.1
|
cipium; Heraclitus Ephesius, qui propter obscuritatem
|
|
scriptorum a Graecis σκοτεινος est appellatus, ignem; De-
|
|
mocritus quique est eum secutus Epicurus atomos, quas
|
|
nostri insecabilia corpora, nonnulli individua vocitaverunt;
|
5
|
Pythagoreorum vero disciplina adiecit ad aquam et ignem
|
|
aera et terrenum. ergo Democritus, etsi non proprie res
|
|
nominavit sed tantum individua corpora proposuit, ideo
|
|
ea ipsa dixisse videtur, quod ea, cum sint disiuncta, nec
|
|
laeduntur nec interitionem recipiunt nec sectionibus divi-
|
10
|
duntur, sed sempiterno aevo perpetuo infinitam retinent
|
|
in se soliditatem. ex his ergo congruentibus cum res om-
|
2.1
|
nes coire nascique videantur et hae in infinitis generibus
|
|
rerum naturae sint disparatae, putavi oportere de varie-
|
|
tatibus et discriminibus usus earum quasque haberent in
|
|
aedificiis qualitates exponere, uti, cum fuerint notae, non
|
5
|
habeant qui aedificare cogitant errorem, sed aptas ad
|
|
usum copias aedificiis comparent.
|
|