In Graecorum theatris non omnia isdem rationibus
|
5.7.1.1
|
sunt facienda, quod primum in ima circinatione, ut in
|
|
latino trigonorum iiii, in eo quadratorum trium anguli
|
|
circinationis lineam tangunt, et cuius quadrati latus est
|
|
proximum scaenae praeciditque curvaturam circinationis,
|
5
|
ea regione designatur finitio proscaenii. et ab ea regione
|
|
ad extremam circinationem curvaturae parallelos linea de-
|
|
signatur, in qua constituitur frons scaenae, per centrum-
|
|
que orchestrae proscaenii regioni parallelos linea describi-
|
|
tur, et qua secat circinationis lineas dextra ac sinistra, in
|
10
|
cornibus hemicycli centra signantur. et circino conlocato
|
|
in dextra ab intervallo sinistro circumagitur circinatio ad
|
|
proscaenii sinistram partem; item centro conlocato in si-
|
|
nistro cornu ab intervallo dextro circumagitur ad proscaenii
|
|
dextram partem. ita tribus centris hac descriptione am-
|
2.1
|
pliorem habent orchestram Graeci et scaenam recessiorem
|
|
minoreque latitudine pulpitum, quod λογειον appellant,
|
|
ideo quod <apud> eos tragici et comici actores in scaena
|
|
peragunt, reliqui autem artifices suas per orchestram
|
5
|
praestant actiones; itaque ex eo scaenici et thymelici graece
|
|
separatim nominantur. eius logei altitudo non minus de-
|
|
bet esse pedum x, non plus duodecim. gradationes sca-
|
|
larum inter cuneos et sedes contra quadratorum angulos
|
|
dirigantur ad primam praecinctionem, a praecinctione
|
10
|
inter eas iterum mediae dirigantur, et ad summam quo-
|
|
tiens praecinguntur, altero tanto semper amplificantur.
|
|
Cum haec omnia summa cura sollertiaque explicata
|
8.1.1
|
sunt, tunc etiam diligentius est animadvertendum, uti sit
|
|
electus locus, in quo leniter adplicet se vox neque repulsa
|
|
resiliens incertas auribus referat significationes. sunt enim
|
|
nonnulli loci naturaliter inpedientes vocis motus, uti de-
|
5
|
sonantes, qui graece dicuntur κατηχουντες, circumsonantes,
|
|
qui apud eos nominantur περιηχουντες, item resonantes,
|
|
qui dicuntur αντηχουντες, consonantesque, quos appellant
|
|
συνηχουντας. desonantes sunt, in quibus vox prima, cum
|
|
est elata in altitudinem, offensa superioribus solidis cor-
|
10
|
poribus repulsaque residens in imo opprimit insequentis
|
|
vocis elationem; circumsonantes autem, in quibus circum-
|
2.1
|
vagando coacta exsolvens in medio sine extremis casibus
|
|
sonans ibi extinguatur incerta verborum significatione;
|
|
resonantes vero, in quibus, cum in solido tactu percussa
|
|
resiliat, imagines exprimendo novissimos casus duplices
|
5
|
faciat auditu; item consonantes sunt, in quibus ab imis
|
|
auxiliata cum incremento scandens egrediatur ad aures
|
|
diserta verborum claritate. ita si in locorum electione
|
|
fuerit diligens animadversio, emendatus erit prudentia
|
|
ad utilitatem in theatris vocis effectus. formarum autem
|
10
|
descriptiones inter se discriminibus his erunt notatae, uti,
|
|
quae Graecorum habent usus, ex quadratis designentur,
|
|
latina e paribus lateribus trigonorum. ita his praescrip-
|
|
tionibus qui voluerit uti, emendatas efficiet theatrorum
|
|
perfectiones.
|
15
|