Igitur homines ratione gaudentes, oratione
|
4.1
|
pollentes, inmortalibus animis, moribundis mem-
|
|
bris, leuibus et anxiis mentibus, brutis et obnoxiis
|
|
corporibus, dissimillimis moribus, similibus erro-
|
|
ribus, peruicaci audacia, pertinaci spe, casso labore,
|
5
|
fortuna caduca, singillatim mortales, cunctim
|
|
tamen uniuerso genere perpetui, uicissim suffi-
|
|
cienda prole mutabiles, uolucri tempore, tarda
|
|
sapientia, cita morte, querula uita, terras incolunt.
|
|
Habetis interim bina animalia: deos ab homini-
|
10
|
bus plurimum differentis loci sublimitate, uitae
|
|
perpetuitate, naturae perfectione, nullo inter se
|
|
propinquo communicatu, cum et habitacula summa
|
|
ab infimis tanta intercapedo fastigii dispescat et
|
|
uiuacitas illic aeterna et indefecta sit, hic caduca
|
15
|
et subsiciua, et ingenia illa ad beatitudinem subli-
|
|
mata sint, haec ad miserias infimata. Quid igitur?
|
|
Nullone conexu natura se uinxit, sed in diuinam
|
|
et humanam partem partitam se et interruptam
|
|
ac ueluti debilem passa est? Nam, ut idem Plato
|
20
|
ait, nullus deus miscetur hominibus, sed hoc
|
|
praecipuum eorum sublimitatis specimen est, quod
|
|
nulla adtrectatione nostra contaminantur. Pars
|
|
eorum tantummodo obtutu hebeti uisuntur, ut
|
|
sidera, de quorum adhuc et magnitudine et colori-
|
25
|
bus homines ambigunt, ceteri autem solo intellectu
|
|
neque prompto noscuntur. Quod quidem mirari
|
|
super diis inmortalibus nequaquam congruerit,
|
|
cum alioquin et inter homines, qui fortunae
|
|
munere opulenti elatus et usque ad regni nutabilem
|
30
|
suggestum et pendulum tribunal euectus est, raro
|
|
aditu sit, longe remotis arbitris in quibusdam
|
|
dignitatis suae penetralibus degens. Parit enim
|
|
conuersatio contemptum, raritas conciliat admira-
|
|
tionem.
|
35
|