Nec tamen hoc uel illi ad moliendum uel 31.1
nobis ad intelligendum obest. De inferiore licet
imagine capiamus exempla. Anima in homine non
uidetur et tamen fateantur omnes necesse est huius
opera omnia quae per hominem praeclara fiunt 5
prouenire nec ipsius animae qualitatem ac figuram
oculis occurrere, sed momentis ab ea gestarum
rerum intellegi, qualis et quanta sit. Omne quippe
humanae uitae praesidium ingenio eius est para-
tum: cultus agrorum ususque frugum, artificum 10
sollertia, prouentus artium, commoditates uitae
humanae. Quid de legibus dicam, quae ad mansue-
faciendos homines inuentae sunt? quid de ciuilibus
institutis ac moribus, qui nunc populorum otiosis
conuentibus frequentantur, et, asperitate bel- 15
lorum pacata, mitigantur quiete? Nisi forte tam
iniustus rerum aestimator potest esse, qui haec
eadem de deo neget, quem uideat esse uiribus
exsuperantissimis, augustissima specie, inmortalis
aeui, genitorem uirtutum ipsamque uirtutem. Vnde 20
nihil mirum est, si mortales oculi non capiunt eius
adspectum, quando diuinorum operum uestigiis
sit perspicuus atque manifestus.