Ἰδέας uero, id est formas omnium, simplices
|
1.6.1
|
et aeternas esse nec corporales tamen; esse autem ex
|
|
his, quae deus sumpserit, exempla rerum quae sunt
|
|
eruntue; nec posse amplius quam singularum
|
|
specierum singulas imagines in exemplaribus inue-
|
5
|
niri gignentiumque omnium, ad instar cerae, formas
|
|
et figurationes ex illa exemplorum inpressione
|
|
signari.
|
|
Οὐσίας, quas essentias dicimus, duas esse ait, per
|
|
quas cuncta gignantur mundusque ipse; quarum
|
10
|
una cogitatione sola concipitur, altera sensibus
|
|
subici potest. Sed illa, quae mentis oculis conpre-
|
|
henditur, semper et eodem modo et sui par ac
|
|
similis inuenitur, ut quae uere sit; at enim altera
|
|
opinione sensibili et inrationabili aestimanda est,
|
15
|
quam nasci et interire ait. Et, sicut superior uere
|
|
esse memoratur, hanc non esse uere possumus
|
|
dicere.
|
|
Et primae quidem substantiae uel essentiae
|
|
primum deum esse et mentem formasque rerum
|
20
|
et animam; secundae substantiae, omnia quae
|
|
informantur quaeque gignuntur et quae ab substan-
|
|
tiae superioris exemplo originem ducunt, quae
|
|
mutari et conuerti possunt, labentia et ad instar
|
|
fluminum profuga. Adhuc illa, quam dixi, intelli-
|
25
|
gendi substantia quoniam constanti nititur robore,
|
|
etiam quae de ea disputantur ratione stabili et
|
|
fide plena sunt. At eius, quae ueluti umbra et
|
|
imago est superioris, rationes quoque et uerba,
|
|
quae de ea disputantur, inconstanti sunt disciplina.
|
30
|