Corpusne sit uox an ἀσώματον, uarias esse philosophorum sententias.
|
5.15.pr.1
|
Vetus atque perpetua quaestio inter nobilissimos philo-
|
1.1
|
sophorum agitata est, corpusne sit uox an incorporeum.
|
|
Hoc enim uocabulum quidam finxerunt proinde quod Graece
|
2.1
|
dicitur ἀσώματον. Corpus autem est, quod aut efficiens est
|
3.1
|
aut patiens; id Graece definitur: τὸ ἤτοι ποιοῦν ἢ πάσχον.
|
|
Quam definitionem significare uolens Lucretius poeta ita
|
4.1
|
scripsit:
|
|
tangere enim aut tangi nisi corpus nulla potest res.
|
|
Alio quoque modo corpus esse Graeci dicunt τὸ τριχῆ διά-
|
5.1
|
στατον. Sed uocem Stoici corpus esse contendunt eamque
|
6.1
|
esse dicunt ictum aera; Plato autem non esse uocem corpus
|
7.1
|
putat: 'non enim percussus' inquit 'aer, sed plaga ipsa atque
|
|
percussio, id uox est'. Democritus ac deinde Epicurus ex
|
8.1
|
indiuiduis corporibus uocem constare dicunt eamque, ut
|
|
ipsis eorum uerbis utar, ῥεῦμα ἀτόμων appellant. Hos aliosque
|
9.1
|
talis argutae delectabilisque desidiae aculeos cum audiremus
|
|
uel lectitaremus neque in his scrupulis aut emolumentum
|
|
aliquod solidum ad rationem uitae pertinens aut finem
|
|
ullum quaerendi uideremus, Ennianum Neoptolemum proba-
|
5
|
bamus, qui profecto ita ait:
|
|
philosophandum est paucis; nam omnino haud placet.
|
|