Quam ob causam dies primi post Kalendas, Nonas, Idus atri habe- 5.17.pr.1
antur; et cur diem quoque quartum ante Kalendas uel Nonas uel
Idus quasi religiosum plerique uitent.
  Verrius Flaccus in quarto de uerborum significatu dies, 1.1
qui sunt postridie Kalendas, Nonas, Idus, quos uulgus im-
perite 'nefastos' dicit, propter hanc causam dictos habitos-
que 'atros' esse scribit. 'Vrbe' inquit 'a Gallis Senonibus 2.1
recuperata L. Atilius in senatu uerba fecit Q. Sulpicium
tribunum militum ad Alliam aduersus Gallos pugnaturum
rem diuinam dimicandi gratia postridie Idus fecisse; tum
exercitum populi Romani occidione occisum et post diem 5
tertium eius diei urbem praeter Capitolium captam esse;
compluresque alii senatores recordari sese dixerunt, quotiens
belli gerendi gratia res diuina postridie Kalendas, Nonas,
Idus a magistratu populi Romani facta esset, eius belli
proximo deinceps proelio rem publicam male gestam esse. 10
Tum senatus eam rem ad pontifices reiecit, ut ipsi, quod
uideretur, statuerent. Pontifices decreuerunt nullum his
diebus sacrificium recte futurum.'
  Ante diem quoque quartum Kalendas uel Nonas uel Idus 3.1
tamquam inominalem diem plerique uitant. Eius obserua- 4.1
tionis an religio ulla sit tradita, quaeri solet. Nihil nos super 5.1
ea re scriptum inuenimus, nisi quod Q. Claudius annalium
quinto cladem illam pugnae Cannensis uastissimam factam
dicit ante diem quartum Nonas Sextiles.