Quam ob causam et quali modo Democritus philosophus luminibus 10.17.pr.1
oculorum sese priuauerit; et super ea re uersus Laberii pure ad-
modum et uenuste facti.
  Democritum philosophum in monumentis historiae Graecae 1.1
scriptum est, uirum praeter alios uenerandum auctoritate-
que antiqua praeditum, luminibus oculorum sua sponte se
priuasse, quia existimaret cogitationes commentationesque
animi sui in contemplandis naturae rationibus uegetiores et 5
exactiores fore, si eas uidendi inlecebris et oculorum im-
pedimentis liberasset. Id factum eius modumque ipsum, quo 2.1
caecitatem facile sollertia subtilissima consciuit, Laberius
poeta in mimo, quem scripsit Restionem, uersibus quidem
satis munde atque graphice factis descripsit, sed causam
uoluntariae caecitatis finxit aliam uertitque in eam rem, 5
quam tum agebat, non inconcinniter. Est enim persona, 3.1
quae hoc aput Laberium dicit, diuitis auari et parci sum-
ptum plurimum asotiamque adulescentis uiri deplorantis.
Versus Laberiani sunt: 4.1
    Democritus Abderites physicus philosophus
    clipeum constituit contra exortum Hyperionis,
    oculos effodere ut posset splendore aereo.
    Ita radiis solis aciem effodit luminis, 5
    malis bene esse ne uideret ciuibus.
    sic ego fulgentis splendorem pecuniae
    uolo elucificare exitum aetati meae,
    ne in re bona uideam esse nequam filium.