Quod Graecorum uerborum quorundam difficillima est in Latinam 11.16.pr.1
linguam mutatio, uelut quod Graece dicitur πολυπραγμοσύνη.
  Adiecimus saepe animum ad uocabula rerum non paucis- 1.1
sima, quae neque singulis uerbis, ut a Graecis, neque, si
maxime pluribus eas res uerbis dicamus, tam dilucide tam-
que apte demonstrari Latina oratione possunt, quam Graeci
ea dicunt priuis uocibus. Nuper etiam cum adlatus esset ad 2.1
nos Plutarchi liber et eius libri indicem legissemus, qui erat
περὶ πολυπραγμοσύνης, percontanti cuipiam, qui et litterarum
et uocum Graecarum expers fuit, cuiusnam liber et qua de
re scriptus esset, nomen quidem scriptoris statim diximus, 5
rem, de qua scriptum fuit, dicturi haesimus. Ac tum quidem 3.1
primo, quia non satis commode opinabar interpretaturum
<me> esse, si dicerem librum scriptum 'de negotiositate',
aliud institui aput me exquirere, quod, ut dicitur, uerbum
de uerbo expressum esset. Nihil erat prorsus, quod aut 4.1
meminissem legere me aut, si etiam uellem fingere, quod non
insigniter asperum absurdumque esset, si ex multitudine et
negotio uerbum unum compingerem, sicuti 'multiiuga'
dicimus et 'multicolora' et 'multiformia'. Sed non minus 5.1
inlepide ita diceretur, quam si interpretari uoce una uelis
πολυφιλίαν aut πολυτροπίαν aut πολυσαρκίαν. Quamobrem, 6.1
cum diutule tacitus in cogitando fuissem, respondi tandem
non uideri mihi significari eam rem posse uno nomine et
idcirco iuncta oratione, quid uellet Graecum id uerbum,
pararam dicere. 5
  'Ad multas igitur res adgressio earumque omnium rerum
actio πολυπραγμοσύνη' inquam 'Graece dicitur, de qua hunc
librum conpositum esse inscriptio ista indicat.' Tum ille 7.1
opicus uerbis meis inchoatis et inconditis adductus uirtu-
temque esse πολυπραγμοσύνην ratus: 'hortatur' inquit 'nos
profecto nescio quis hic Plutarchus ad negotia capessenda
et ad res obeundas plurimas cum industria et celeritate 5
nomenque ipsius uirtutis, de qua locuturus esset, libro ipsi,
sicuti dicis, non incommode praescripsit.' 'Minime' inquam 8.1
'uero; neque enim ista omnino uirtus est, cuius Graeco
nomine argumentum hoc libri demonstratur, neque id, quod
tu opinare, aut ego me dicere sentio aut Plutarchus facit.
Deterret enim nos hoc quidem in libro, quam potest maxime, 5
a uaria promiscaque et non necessaria rerum cuiuscemodi
plurimarum et cogitatione et petitione. Sed huius' inquam 9.1
'tui erroris culpam esse intellego in mea scilicet infacundia,
qui ne pluribus quidem uerbis potuerim non obscurissime
dicere, quod a Graecis perfectissime uerbo uno et planissime
dicitur.' 5