Tribunos plebis prensionem habere, uocationem non habere. 13.12.pr.1
  In quadam epistula Atei Capitonis scriptum legimus 1.1
Labeonem Antistium legum atque morum populi Romani
iurisque ciuilis doctum adprime fuisse. 'Sed agitabat' inquit 2.1
'hominem libertas quaedam nimia atque uecors usque eo, ut
diuo Augusto iam principe et rempublicam obtinente ratum
tamen pensumque nihil haberet, nisi quod iussum sanctum-
que esse in Romanis antiquitatibus legisset', ac deinde 3.1
narrat, quid idem Labeo per uiatorem a tribunis plebi
uocatus responderit: 'Cum a muliere' inquit 'quadam tribuni 4.1
plebis aduersum eum aditi <in> Gellianum ad eum misissent,
ut ueniret et mulieri responderet, iussit eum, qui missus
erat, redire et tribunis dicere ius eos non habere neque se
neque alium quemquam uocandi, quoniam moribus maiorum 5
tribuni plebis prensionem haberent, uocationem non habe-
rent; posse igitur eos uenire et prendi se iubere, sed uocandi
absentem ius non habere.'
  Cum hoc in ea Capitonis epistula legissemus, id ipsum 5.1
postea in M. Varronis rerum humanarum uno et uicesimo
libro enarratius scriptum inuenimus, uerbaque ipsa super ea
re Varronis adscripsimus: 'In magistratu' inquit 'habent alii 6.1
uocationem, alii prensionem, alii neutrum: uocationem, ut
consules et ceteri, qui habent imperium; prensionem, ut
tribuni plebis et alii, qui habent uiatorem; neque uoca-
tionem neque prensionem, ut quaestores et ceteri, qui neque 5
lictorem habent neque uiatorem. Qui uocationem habent,
idem prendere, tenere, abducere possunt, et haec omnia,
siue adsunt, quos uocant, siue acciri iusserunt. Tribuni
plebis uocationem habent nullam, neque minus multi im-
periti, proinde atque haberent, ea sunt usi; nam quidam 10
non modo priuatum, sed etiam consulem in rostra uocari
iusserunt. Ego triumuirum uocatus a P. Porcio tribuno
plebis non iui auctoribus principibus et uetus ius tenui. Item
tribunus cum essem, uocari neminem iussi nec uocatum a
conlega parere inuitum.' 15
  Huius ego iuris, quod M. Varro tradit, Labeonem arbitror 7.1
uana tunc fiducia, cum priuatus esset, uocatum a tribunis
non isse. Quae, malum, autem ratio fuit uocantibus nolle 8.1
obsequi, quos confiteare ius habere prendendi? Nam qui
iure prendi potest, etiam in uincula duci potest. Sed quae- 9.1
rentibus nobis, quam ob causam tribuni, qui haberent sum-
mam coercendi potestatem, ius uocandi non habuerint * * * ,
quod tribuni plebis antiquitus creati uidentur non iuri
dicundo nec causis querelisque de absentibus noscendis, sed 5
intercessionibus faciendis, quibus usus praesens fuisset, ut
iniuria, quae coram fieret, arceretur; ac propterea ius ab-
noctandi ademptum, quoniam, ut uim fieri uetarent, adsi-
duitate eorum et praesentium oculis opus erat.