Quis modus fuerit, quis ordo disciplinae Pythagoricae, quantumque 1.9.pr.1
temporis imperatum obseruatumque sit discendi simul ac tacendi.
  Ordo atque ratio Pythagorae ac deinceps familiae <et> 1.1
successionis eius recipiendi instituendique discipulos huius-
cemodi fuisse traditur: Iam a principio adulescentes, qui 2.1
sese ad discendum obtulerant, ἐφυσιογνωμόνει. Id uerbum
significat mores naturasque hominum coniectatione quadam
de oris et uultus ingenio deque totius corporis filo atque
habitu sciscitari. Tum qui exploratus ab eo idoneusque 3.1
fuerat, recipi in disciplinam statim iubebat et tempus cer-
tum tacere: non omnes idem, sed alios aliud tempus pro
aestimato captu sollertiae. Is autem, qui tacebat, quae 4.1
dicebantur ab aliis, audiebat, neque percontari, si parum
intellexerat, neque commentari, quae audierat, fas erat; sed
non minus quisquam tacuit quam biennium: hi prorsus ap-
pellabantur intra tempus tacendi audiendique ἀκουστικοί. 5
Ast ubi res didicerant rerum omnium difficillimas, tacere 5.1
audireque, atque esse iam coeperant silentio eruditi, cui
erat nomen ἐχεμυθία, tum uerba facere et quaerere quaeque
audissent scribere et, quae ipsi opinarentur, expromere
potestas erat; hi dicebantur in eo tempore μαθηματικοί, 6.1
ab his scilicet artibus, quas iam discere atque meditari in-
ceptauerant: quoniam geometriam, gnomonicam, musicam
ceterasque item disciplinas altiores μαθήματα ueteres Graeci
appellabant; uulgus autem, quos gentilicio uocabulo 'Chal- 5
daeos' dicere oportet, 'mathematicos' dicit. Exinde his 7.1
scientiae studiis ornati ad perspicienda mundi opera et
principia naturae procedebant ac tunc denique nomina-
bantur φυσικοί.
  Haec eadem super Pythagora noster Taurus cum dixisset: 8.1
'nunc autem' inquit 'isti, qui repente pedibus inlotis ad
philosophos deuertunt, non est hoc satis, quod sunt omnino
ἀθεώρητοι, ἄμουσοι, ἀγεωμέτρητοι, sed legem etiam dant, qua
philosophari discant. Alius ait "hoc me primum doce", 9.1
item alius "hoc uolo" inquit "discere, istud nolo"; hic a
symposio Platonis incipere gestit propter Alcibiadae comisa-
tionem, ille a Phaedro propter Lysiae orationem. Est etiam,' 10.1
inquit 'pro Iuppiter! qui Platonem legere postulet non
uitae ornandae, sed linguae orationisque comendae gratia,
nec ut modestior fiat, sed ut lepidior.' Haec Taurus dicere 11.1
solitus nouicios philosophorum sectatores cum ueteribus
Pythagoricis pensitans.
  Sed id quoque non praetereundum est, quod omnes, simul 12.1
atque a Pythagora in cohortem illam disciplinarum recepti
erant, quod quisque familiae, pecuniae habebat, in medium
dabat, et coibatur societas inseparabilis, tamquam illud
fuit anticum consortium, quod iure atque uerbo Romano 5
appellabatur 'ercto non cito'.