Quod Plato in libris, quos de legibus composuit, largiores laetioresque 15.2.pr.1
in conuiuiis inuitatiunculas uini non inutiles esse existimauit.
  Ex insula Creta quispiam aetatem Athenis agens Platoni- 1.1
cum esse se philosophum dicebat et uiderier gestibat. Erat 2.1
autem nihili homo et nugator atque in Graecae facundiae
gloria iactabundus et praeterea uini libidine adusque ludi-
bria ebriosus. Is in conuiuiis iuuenum, quae agitare Athenis 3.1
hebdomadibus lunae sollemne nobis fuit, simulatque modus
epulis factus et utiles delectabilesque sermones coeperant,
tum silentio ad audiendum petito loqui coeptabat atque id
genus uili et incondita uerborum caterua hortabatur omnes 5
ad bibendum idque se facere ex decreto Platonico praedica-
bat, tamquam Plato in libris, quos de legibus composuit,
laudes ebrietatis copiosissime scripsisset utilemque esse eam
bonis ac fortibus uiris censuisset; ac simul inter eiusmodi
orationem crebris et ingentibus poculis omne ingenium in- 10
gurgitabat fomitem esse quendam dicens et ignitabulum
ingenii uirtutisque, si mens et corpus hominis uino flagraret.
  Sed enim Plato in primo et secundo de legibus non, ut ille 4.1
nebulo opinabatur, ebrietatem istam turpissimam, quae
labefacere et inminuere hominum mentes solet, laudauit,
sed hanc largiorem paulo iucundioremque uini inuitationem,
quae fieret sub quibusdam quasi arbitris et magistris con- 5
uiuiorum sobriis, non inprobauit. Nam et modicis honestis- 5.1
que inter bibendum remissionibus refici integrarique animos
ad instauranda sobrietatis officia existumauit reddique eos
sensim laetiores atque ad intentiones rursum capiendas fieri
habiliores, et simul, si qui penitus in his adfectionum cupidi- 5
tatumque errores inessent, quos aliqui pudor reuerens con-
celaret, ea omnia sine graui periculo libertate per uinum data
detegi et ad corrigendum medendumque fieri oportuniora.
  Atque hoc etiam Plato ibidem dicit non defugiendas esse 6.1
neque respuendas huiuscemodi exercitationes aduersum pro-
pulsandam uini uiolentiam neque ullum umquam continen-
tem prorsum ac temperantem satis fideliter uisum esse,
cuius uita uictusque non inter ipsa errorum pericula et in 5
mediis uoluptatum inlecebris explorata sit. Nam cui liben- 7.1
tiae gratiaeque omnes conuiuiorum incognitae sint quique
illarum omnino expers sit, si eum forte ad participandas
eiusmodi uoluptates aut uoluntas tulerit aut casus induxerit
aut necessitas compulerit, deleniri plerumque et capi neque 5
mentem animumque eius consistere, sed ui quadam noua
ictum labascere. Congrediendum igitur censuit et tamquam 8.1
in acie quadam cum uoluptariis rebus cumque ista uini
licentia comminus decernendum, ut aduersum eas non fuga
simus tuti nec absentia, sed uigore animi et constanti
praesentia, moderatoque usu temperantiam continentiam- 5
que tueamur et calefacto simul refotoque animo, si quid in
eo uel frigidae tristitiae uel torpentis uerecundiae fuerit,
deluamus.