Verba sumpta ex Symposio Platonis numeris coagmentisque uerborum 17.20.pr.1
scite modulateque apta exercendi gratia in Latinam orationem
uersa.
  Symposium Platonis apud philosophum Taurum legeba- 1.1
tur. Verba illa Pausaniae inter conuiuas amorem uice sua 2.1
laudantis, ea uerba ita prorsum amauimus, ut meminisse
etiam studuerimus. Sunt adeo, quae meminimus, uerba 3.1
haec: Πᾶσα γὰρ πρᾶξις ὧδε ἔχει· αὐτὴ ἐφ’ αὑτῆς πραττομένη
οὔτε καλὴ οὔτε αἰσχρά· οἷον <ὃ> νῦν ἡμεῖς ποιοῦμεν, ἢ πὶνειν ἢ
ᾄδειν ἢ διαλέγεσθαι. Οὐκ ἔστι τούτων αὐτὸ <καθ’ αὑτὸ> καλὸν
οὐδέν, ἀλλ’ ἐν τῇ πράξει, ὡς ἂν πραχθῇ, τοιοῦτον ἀπέβη· καλῶς 5
μὲν γὰρ πραττόμενον καὶ ὀρθῶς καλὸν γίγνεται, μὴ ὀρθῶς δὲ
αἰσχρόν· οὕτω δὴ καὶ τὸ ἐρᾶν, καὶ ὁ Ἔρως οὐ πᾶς ἐστιν καλὸς
οὐδὲ ἄξιος ἐγκωμιάζεσθαι, ἀλλ’ ὁ καλῶς προτρέπων ἐρᾶν.
  Haec uerba ubi lecta sunt, atque ibi Taurus mihi 'heus' 4.1
inquit 'tu, rhetorisce,'—sic enim me in principio recens in
diatribam acceptum appellitabat existimans eloquentiae
unius extundendae gratia Athenas uenisse—'uidesne' inquit
'ἐνθύμημα crebrum et coruscum et conuexum breuibusque et 5
rotundis numeris cum quadam aequabili circumactione de-
uinctum? habesne nobis dicere in libris rhetorum uestrorum 5.1
tam apte tamque modulate compositam orationem? sed
hos' inquit 'tamen numeros censeo uideas ὁδοῦ πάρεργον.
Ad ipsa enim Platonis penetralia ipsarumque rerum pondera 6.1
et dignitates pergendum est, non ad uocularum eius amoeni-
tatem nec ad uerborum uenustates deuersitandum.'
  Haec admonitio Tauri de orationis Platonicae modulis 7.1
non modo non repressit, sed instrinxit etiam nos ad elegan-
tiam Graecae orationis uerbis Latinis adfectandam; atque 8.1
uti quaedam animalium parua et uilia ad imitandum sunt,
quas res cumque audierint uiderintue, petulantia, proinde
nos ea, quae in Platonis oratione demiramur, non aemulari
quidem, sed lineas umbrasque facere ausi sumus. Velut 5
ipsum hoc est, quod ex isdem illis uerbis eius effinximus:
'Omne' inquit 'omnino factum sic sese habet: neque turpe 9.1
est, quantum in eo est, neque honestum; uelut est, quas
nunc facimus ipsi res, bibere, cantare, disserere. Nihil nam-
que horum ipsum ex sese honestum est; quali cum fieret
modo factum est, tale exstitit: si recte honesteque factum 5
est, tum honestum fit; sin parum recte, turpe fit. Sic amare,
sic amor non honestus omnis neque omnis laude dignus, sed
qui facit, nos ut honeste amemus.'