Quem in modum mihi Taurus philosophus responderit percontanti, 1.26.pr.1
an sapiens irasceretur.
  Interrogaui in diatriba Taurum, an sapiens irasceretur. 1.1
Dabat enim saepe post cotidianas lectiones quaerendi, quod 2.1
quis uellet, potestatem. Is cum grauiter, copiose de morbo 3.1
affectuue irae disseruisset, quae et in ueterum libris et in
ipsius commentariis exposita sunt, conuertit ad me, qui
interrogaueram, et: 'haec ego' inquit 'super irascendo sen-
tio; sed, quid et Plutarchus noster, uir doctissimus ac 4.1
prudentissimus, senserit, non ab re est, ut id quoque audias.
Plutarchus' inquit 'seruo suo, nequam homini et contumaci, 5.1
sed libris disputationibusque philosophiae aures inbutas
habenti, tunicam detrahi ob nescio quod delictum caedique
eum loro iussit. Coeperat uerberari et obloquebatur non 6.1
meruisse, ut uapulet; nihil mali, nihil sceleris admisisse.
Postremo uociferari inter uapulandum incipit neque iam 7.1
querimonias aut gemitus eiulatusque facere, sed uerba seria
et obiurgatoria: non ita esse Plutarchum, ut philosophum de-
ceret; irasci turpe esse; saepe eum de malo irae dissertauisse,
librum quoque περὶ ἀοργησίας pulcherrimum conscripsisse; 5
his omnibus, quae in eo libro scripta sint, nequaquam
conuenire, quod prouolutus effususque in iram plurimis se
plagis multaret. Tum Plutarchus lente et leniter: "quid 8.1
autem," inquit "uerbero, nunc ego tibi irasci uideor? ex
uultune meo an ex uoce an ex colore an etiam ex uerbis
correptum esse me ira intellegis? mihi quidem neque oculi,
opinor, truces sunt neque os turbidum, neque inmaniter 5
clamo neque in spumam ruboremue efferuesco neque pudenda
dico aut paenitenda neque omnino trepido ira et gestio.
Haec enim omnia, si ignoras, signa esse irarum solent." Et 9.1
simul ad eum, qui caedebat, conuersus: "interim," inquit
"dum ego atque hic disputamus, tu hoc age".'
  Summa autem totius sententiae Tauri haec fuit: Non idem 10.1
esse existimauit ἀοργησίαν et ἀναλγησίαν aliudque esse non
iracundum animum, aliud ἀνάλγητον et ἀναίσθητον, id est
hebetem ac stupentem. Nam sicut aliorum omnium, quos 11.1
Latini philosophi 'affectus' uel 'affectiones', Graeci πάθη
appellant, ita huius quoque motus animi, qui, cum est
ulciscendi causa saeuior, 'ira' dicitur, non priuationem esse
utilem censuit, quam Graeci στέρησιν dicunt, sed mediocri- 5
tatem, quam μετριότητα illi appellant.