Quod Caesellius Vindex a Sulpicio Apollinari reprehensus est in sen-
|
2.16.pr.1
|
sus Vergiliani enarratione.
|
|
Vergilii uersus sunt e libro sexto:
|
1.1
|
ille, uides, pura iuuenis qui nititur hasta,
|
|
proxima sorte tenet lucis loca. primus ad auras
|
|
aetherias Italo commixtus sanguine surget
|
|
Siluius, Albanum nomen, tua postuma proles,
|
5
|
quem tibi longaeuo serum Lauinia coniunx
|
|
educet siluis regem regumque parentem:
|
|
unde genus Longa nostrum dominabitur Alba.
|
|
Videbantur haec nequaquam conuenire:
|
2.1
|
tua postuma proles,
|
|
et:
|
|
quem tibi longaeuo serum Lauinia coniunx
|
|
educet siluis.
|
5
|
Nam si hic Siluius, ita ut in omnium ferme annalium monu-
|
3.1
|
mentis scriptum est, post <patris> mortem natus est ob
|
|
eamque causam praenomen ei Postumo fuit, qua ratione
|
|
subiectum est:
|
|
quem tibi longaeuo serum Lauinia coniunx
|
5
|
educet siluis?
|
|
Haec enim uerba significare uideri possunt Aenea uiuo ac
|
4.1
|
iam sene natum ei Siluium et educatum. Itaque hanc senten-
|
5.1
|
tiam esse uerborum istorum Caesellius opinatus in commen-
|
|
tario lectionum antiquarum: '"postuma"' inquit '"proles"
|
|
non eum significat, qui patre mortuo, sed qui postremo loco
|
|
natus est, sicuti Siluius, qui Aenea iam sene tardo seroque
|
5
|
partu est editus.' Sed huius historiae auctorem idoneum
|
6.1
|
nullum nominat; Siluium autem post Aeneae mortem, sicuti
|
7.1
|
diximus, natum esse multi tradiderunt.
|
|
Idcirco Apollinaris Sulpicius inter cetera, in quis Caesel-
|
8.1
|
lium reprehendit, hoc quoque eius quasi erratum animad-
|
|
uertit errorisque istius hanc esse causam dixit, quod scriptum
|
|
ita sit 'Quem tibi longaeuo'. <'"Longaeuo"'> inquit 'non
|
|
seni significat—hoc enim est contra historiae fidem—, sed
|
5
|
in longum iam aeuum et perpetuum recepto immortalique
|
|
facto. Anchises enim, qui haec ad filium dicit, sciebat eum,
|
9.1
|
cum hominum uita discessisset, immortalem atque indige-
|
|
tem futurum et longo perpetuoque aeuo potiturum.' Hoc
|
10.1
|
sane Apollinaris argute. Sed aliud tamen est 'longum
|
|
aeuum', aliud 'perpetuum', neque dii 'longaeui' appellantur,
|
|
sed 'inmortales'.
|
|