C. PLINIVS ARRIANO SVO S.
|
|
Soleo non numquam in iudiciis quaerere M. Regulum;
|
6.2.1.1
|
nolo enim dicere desiderare. Cur ergo quaero? Habebat
|
2.1
|
studiis honorem, timebat pallebat scribebat, quamuis non
|
|
posset ediscere. Illud ipsum, quod oculum modo dextrum
|
|
modo sinistrum circumlinebat (dextrum si a petitore, alterum
|
|
si a possessore esset acturus), quod candidum splenium in hoc
|
5
|
aut in illud supercilium transferebat, quod semper haruspices
|
|
consulebat de actionis euentu, a nimia superstitione sed
|
|
tamen et a magno studiorum honore ueniebat. Iam illa per-
|
3.1
|
quam iucunda una dicentibus, quod libera tempora petebat,
|
|
quod audituros corrogabat. Quid enim iucundius quam sub
|
|
alterius inuidia quamdiu uelis, et in alieno auditorio quasi
|
|
deprehensum commode dicere?
|
5
|
Sed utcumque se habent ista, bene fecit Regulus quod est
|
4.1
|
mortuus: melius, si ante. Nunc enim sane poterat sine malo
|
|
publico uiuere, sub eo principe sub quo nocere non poterat.
|
|
Ideo fas est non numquam eum quaerere. Nam, postquam
|
5.1
|
obiit ille, increbruit passim et inualuit consuetudo binas uel
|
|
singulas clepsydras, interdum etiam dimidias et dandi et
|
|
petendi. Nam et qui dicunt, egisse malunt quam agere, et qui
|
|
audiunt, finire quam iudicare. Tanta neglegentia tanta de-
|
5
|
sidia, tanta denique inreuerentia studiorum periculorumque
|
|
est. An nos sapientiores maioribus nostris, nos legibus ipsis
|
6.1
|
iustiores, quae tot horas tot dies tot comperendinationes
|
|
largiuntur? Hebetes illi et supra modum tardi; nos apertius
|
|
dicimus, celerius intellegimus, religiosius iudicamus, quia
|
|
paucioribus clepsydris praecipitamus causas quam diebus
|
5
|
explicari solebant. O Regule, qui ambitione ab omnibus
|
7.1
|
obtinebas quod fidei paucissimi praestant! Equidem quotiens
|
|
iudico, quod uel saepius facio quam dico, quantum quis
|
|
plurimum postulat aquae do. Etenim temerarium existimo
|
8.1
|
diuinare quam spatiosa sit causa inaudita, tempusque negotio
|
|
finire cuius modum ignores, praesertim cum primam religioni
|
|
suae iudex patientiam debeat, quae pars magna iustitiae est.
|
|
At quaedam superuacua dicuntur. Etiam: sed satius est et
|
5
|
haec dici quam non dici necessaria. Praeterea, an sint super-
|
9.1
|
uacua, nisi cum audieris scire non possis. Sed de his melius
|
|
coram ut de pluribus uitiis ciuitatis. Nam tu quoque amore
|
|
communium soles emendari cupere quae iam corrigere
|
|
difficile est.
|
5
|
Nunc respiciamus domos nostras. Ecquid omnia in tua
|
10.1
|
recte? in mea noui nihil. Mihi autem et gratiora sunt bona
|
|
quod perseuerant, et leuiora incommoda quod adsueui. Vale.
|
|