C. PLINIVS CATILIO SEVERO SVO S.
  Diu iam in urbe haereo et quidem attonitus. Perturbat me 1.22.1.1
longa et pertinax ualetudo Titi Aristonis, quem singulariter
et miror et diligo. Nihil est enim illo grauius sanctius doctius,
ut mihi non unus homo sed litterae ipsae omnesque bonae
artes in uno homine summum periculum adire uideantur. 5
Quam peritus ille et priuati iuris et publici! quantum rerum, 2.1
quantum exemplorum, quantum antiquitatis tenet! Nihil
est quod discere uelis quod ille docere non possit; mihi certe
quotiens aliquid abditum quaero, ille thesaurus est. Iam quanta 3.1
sermonibus eius fides, quanta auctoritas, quam pressa et
decora cunctatio! quid est quod non statim sciat? Et tamen
plerumque haesitat dubitat, diuersitate rationum, quas acri
magnoque iudicio ab origine causisque primis repetit discernit 5
expendit. Ad hoc quam parcus in uictu, quam modicus in cultu! 4.1
Soleo ipsum cubiculum illius ipsumque lectum ut imagi-
nem quandam priscae frugalitatis adspicere. Ornat haec 5.1
magnitudo animi, quae nihil ad ostentationem, omnia ad
conscientiam refert recteque facti non ex populi sermone
mercedem, sed ex facto petit. In summa non facile quemquam 6.1
ex istis qui sapientiae studium habitu corporis praeferunt,
huic uiro comparabis. Non quidem gymnasia sectatur aut
porticus, nec disputationibus longis aliorum otium suumque
delectat, sed in toga negotiisque uersatur, multos aduocatione 5
plures consilio iuuat. Nemini tamen istorum castitate pietate 7.1
iustitia, fortitudine etiam primo loco cesserit.
  Mirareris si interesses, qua patientia hanc ipsam ualetudinem
toleret, ut dolori resistat, ut sitim differat, ut incredibilem
febrium ardorem immotus opertusque transmittat. Nuper 8.1
me paucosque mecum, quos maxime diligit, aduocauit roga-
uitque, ut medicos consuleremus de summa ualetudinis, ut si
esset insuperabilis sponte exiret e uita; si tantum difficilis et
longa, resisteret maneretque: dandum enim precibus uxoris, 9.1
dandum filiae lacrimis, dandum etiam nobis amicis, ne spes
nostras, si modo non essent inanes, uoluntaria morte desereret.
Id ego arduum in primis et praecipua laude dignum puto. 10.1
Nam impetu quodam et instinctu procurrere ad mortem
commune cum multis, deliberare uero et causas eius expen-
dere, utque suaserit ratio, uitae mortisque consilium uel
suscipere uel ponere ingentis est animi. Et medici quidem 11.1
secunda nobis pollicentur: superest ut promissis deus adnuat
tandemque me hac sollicitudine exsoluat; qua liberatus Lau-
rentinum meum, hoc est libellos et pugillares, studiosumque
otium repetam. Nunc enim nihil legere, nihil scribere aut 5
adsidenti uacat aut anxio libet. Habes quid timeam, quid 12.1
optem, quid etiam in posterum destinem: tu quid egeris, quid
agas, quid uelis agere inuicem nobis, sed laetioribus epistulis
scribe. Erit confusioni meae non mediocre solacium, si tu
nihil quereris. Vale. 5