C. PLINIVS ATTIO CLEMENTI SVO S.
  Si quando urbs nostra liberalibus studiis floruit, nunc 1.10.1.1
maxime floret. Multa claraque exempla sunt; sufficeret unum, 2.1
Euphrates philosophus. Hunc ego in Syria, cum adulescen-
tulus militarem, penitus et domi inspexi, amarique ab eo
laboraui, etsi non erat laborandum. Est enim obuius et exposi-
tus, plenusque humanitate quam praecipit. Atque utinam 3.1
sic ipse quam spem tunc ille de me concepit impleuerim, ut
ille multum uirtutibus suis addidit! aut ego nunc illas magis
miror quia magis intellego. Quamquam ne nunc quidem satis 4.1
intellego; ut enim de pictore scalptore fictore nisi artifex
iudicare, ita nisi sapiens non potest perspicere sapientem.
Quantum tamen mihi cernere datur, multa in Euphrate sic 5.1
eminent et elucent, ut mediocriter quoque doctos aduertant
et adficiant. Disputat subtiliter grauiter ornate, frequenter
etiam Platonicam illam sublimitatem et latitudinem effingit.
Sermo est copiosus et uarius, dulcis in primis, et qui repu- 5
gnantes quoque ducat impellat. Ad hoc proceritas corporis, 6.1
decora facies, demissus capillus, ingens et cana barba; quae
licet fortuita et inania putentur, illi tamen plurimum uenera-
tionis adquirunt. Nullus horror in cultu, nulla tristitia, multum 7.1
seueritatis; reuerearis occursum, non reformides. Vitae san-
ctitas summa; comitas par: insectatur uitia non homines, nec
castigat errantes sed emendat. Sequaris monentem attentus
et pendens, et persuaderi tibi etiam cum persuaserit cupias. 5
Iam uero liberi tres, duo mares, quos diligentissime instituit. 8.1
Socer Pompeius Iulianus, cum cetera uita tum uel hoc uno
magnus et clarus, quod ipse prouinciae princeps inter altissi-
mas condiciones generum non honoribus principem, sed
sapientia elegit. 5
  Quamquam quid ego plura de uiro quo mihi frui non licet? 9.1
an ut magis angar quod non licet? Nam distringor officio, ut
maximo sic molestissimo: sedeo pro tribunali, subnoto libel-
los, conficio tabulas, scribo plurimas sed inlitteratissimas lit-
teras. Soleo non numquam (nam id ipsum quando contingit!) 10.1
de his occupationibus apud Euphraten queri. Ille me con-
solatur, adfirmat etiam esse hanc philosophiae et quidem
pulcherrimam partem, agere negotium publicum, cognoscere
iudicare, promere et exercere iustitiam, quaeque ipsi doceant 5
in usu habere. Mihi tamen hoc unum non persuadet, satius 11.1
esse ista facere quam cum illo dies totos audiendo discendo-
que consumere. Quo magis te cui uacat hortor, cum in
urbem proxime ueneris (uenias autem ob hoc maturius),
illi te expoliendum limandumque permittas. Neque enim ego 12.1
ut multi inuideo aliis bono quo ipse careo, sed contra: sensum
quendam uoluptatemque percipio, si ea quae mihi denegan-
tur amicis uideo superesse. Vale.