[Ad Fortunam, quae Ant<i> praecipue colitur.] 1.35.pr.1
  O diva gratvm qve r. [i]. A. Haec ode in Fortunam <A>n-
ti<ate>m scripta est, cui Caesaris profectionem commendat.
  Gratvm qve regis Antivm. 1.1
  Hoc ideo, quia Anti Fortuna potentissimi numinis ha-
betur, adeo ut multis pr[a]etiosissimisque donis et priuatorum
et imperatorum templum ibi eius refertum sit.
  Praesens vel im<o> tollere de gradv. Praesens ita di- 2.1
ctum, ut praesentia dicuntur numina deorum, quae se poten-
tiamque suam manifeste ostendunt.
  Vertere fvneribvs trivmphos. 4.1
  Vertere pro eo, quod est conuertere et mutare, positum est.
  Te dominam aeqvoris, pro 'et aequoris'. 6.1
  Hoc autem recte dicitur, quoniam Fortuna et semper et
ubique metuenda est.
  Qvicvmqve Bithyna lacessit C. p. <c.> Bithyna car- 7-8.1
[m]ina ait, ut solent poetae speciem pro genere ponere. Qualia
illa sunt Vergiliana:
      Leuis innatat alnus
    Missa Pado 5
pro quolibet flumine, et
    Illas ducit amor trans Gargara transque
      sonantem
    Ascanium
[pro quolibet flumine]. 10
  Profvgi Scythae. Manifestum est, cu<r> profugos dixerit, 9.1
quod scilicet etiam fugiendo proeliarentur.
  Et pvrpvrei metvvnt tyranni. Purpurei pro 'pur- 11-12.1
purati'. Purpureum enim aliud est, si proprietatem adtendas.
Nam sic dicitur purpureum, ut lapideum ligneum, hoc est,
quod purpura tantum constat.
  Stantem colvmnam, pro incolumitate dignitatis et to- 14.1
tius domus intellege.
  Nev pop. freqvens ad arma c. a. <a>. Bene tu- 14-15.1
multum uulgarem expressit repetendo.
  Te semper ante it serva Necessitas. Nec enim suae po- 17.1
testatis, qui Necessitati subiectus est.
  Clavos trab<a>lis et cvneos manv. Eleganti conceptione 18.1
haec instrumenta Fortunae adcommodat, scilicet quibus cogit
et torquet inplicatque res humanas.
  Te Spes et albo rara Fides. 21.1
  Bono ἐπιθέτω<ι> raram Fidem appellat, quia a paucis
colitur.
  Et albo rara Fides colit velata panno. 21-22.1
  Posset uideri sordide dixisse 'panno', nisi uellet hac
conceptione intellegi, a pauperioribus magis coli fidem.
  'Albo' autem dixit propter <h>onestatem fidelitatis.
  Aut numquid albo panno Fides uelata dicitur, quod, qui 5
Fidem colunt, honesti quidem habeantur, sed pauperes fiant,
quoniam adquisitio perfidia magis prouenit?
  Nec comitem abnegat vtcvmqve mvtata potentis v. 22-24.1
d. i. l. Non spernit te, inquit, o Fortuna, Fides, cum linquis
potentiorum limina, id est, cum relinquis diuites. Per
hoc autem uidetur significare eos, qui ex dignitate honoris
aut diuitiarum ceciderint; [nec fidem apud eos remanere, id 5
est] fidem quoque amittere.
  Et hoc quoque dupliciter intellege, ut fides illis nec ha-
beatur nec seruetur.
  At vvl<g>vs infidvm et <m.> r. p. <c.> 25-26.1
  Haec eleganter dicuntur, quia fortunae euentum subire
cum amico uulgares homines nolunt.
  Ferre ivgvm pariter dolosi. 28.1
  Ἀλληγορικῶς ostendit necessitati amicorum nolle con-
iunctos esse.
  Serves itvrvm Caesarem [et] in vltimos orbis Brit- 29-30.1
tannos.
  [Id est] Caesarem Augustum dicit.
  H<ui>c initium odes huius coniungendum est; sic enim:
    O diua, gratum qu<ae> regis Antium, 5
    Serues iturum Caesarem.
  Ivvenvm examen. Translatione[m] ab apibus fa- 30-31.1
cta[m] pro multitudine militum posuit.
  Timendvm: cuius exercitus timetur et in occasu et in 31.1
oriente.
  Oceanoqve rvbro. Hoc est, rubro mari, quod est in 32.1
oriente.
  Hev cicatricvm et sceleris pvdet. Huius scilicet sceleris, 33.1
quod bello ciuili in nos admisimus.
  Qvid nos dvra refvgimvs aetas. Suauiter figurauit 34-35.1
'nos aetas'.
  Qvid intactvm nefasti liqvimvs. 35-36.1
  Nefastos pro nefariis posuit.
  O vtinam <n.> incvde diffingas retvnsvm in Massa- 38-40.1
getas Arabasqve ferrvm. Ἀμφίβολον.
  Non est enim 'retunsum in Massagetas' accipiendum,
sed 'in Massagetas diffingas'.
  Sensus est enim: Vtinam ferrum, quod retu[n]dimus in 5
corporibus nostrorum bello ciuili, diffingas, id est refabrices
aduersum barbaros.
  Massagetae autem gens Thraciae.