Nvllvs argento color est avaris. Hac ᾠδῇ Sallustium Cri- 2.2.pr.1
spum adloquitur equitem Romanum, Augusti amicum, qua
liberalitatem et magnificentiam animi eius describit. Argen-
tum autem abditum, pro pecunia recondita in thesauris dixit;
et est sensus: Diuitiarum splendor nullus est, nisi honesta 5
ratione fuerint in usu.
  Inimic[a]e lamnae. Lamnam pro rudi et infabricata 2.1
materia dixit. Per quod significat Sallustium non libenter
habere absconditas et sine usu diuitias.
  Vivit extento Procvleivs aevo. Proculeius eques Roma- 5.1
nus amicus Augusti carissimae pietatis erga fratres suos
[S]C<ae>pionem et Murenam fuit, adeo ut bona sua cum his
aequis partibus diuiserit, quia illi bello ciuili erant spoliati.
  Vivit extento Procvleivs aevo. Ecce, inquit, Proculeius, 5
qui liberalis in fratres suos fuit, aeternam sibi per hanc pie-
tatem memoriam parauit, et per omne[m] aeuum fama eius
extenta est, per quam semper uolat.
  Illvm agit pinna metvente solvi fama svperstes. Sic 7-8.1
intulit f. s. poeta, quasi fama illum agit pinna sua, quae ab
illo non soluitur; nam semper uolat.
  Lativs regnes avidvm d. s. 9-10.1
  Latius, inquit, possideas auaritiam animi conpescens,
quam si per continuationem ex Africa in Spaniam posses-
siones extendas.
  Gadibvs ivngas. Gad<i>s oppidum est in Hispania a 11.1
Poenis conditum.
  Vterqve poenvs ergo inquit, quia Carthaginem sicut Ga-
dem Poeni condiderunt.
  Et aqvosvs albo corpore langvor. <B>ella concep- 15-16.1
tione aquosus languor ὕδρωψ dicitur; album autem cor-
pus pro pallido dictum est.
  Redditvm Cyri solio Prahaten. Prahates, inquit, qui in 17.1
regnum Persarum restitutus est, non est in numero beatorum,
sicut uulgus putat; nec enim regnum aut diuitiae beatos fa-
ciunt. Cyri solio: regno Persarum a rege Cyro, qui primus
in Persida regnauit. 5
  Dissidens plebi nvmero beatorvm eximit virtvs. 18-19.1
  Ordo est: Prahaten eximit numero beatorum uirtus,
qu<a>e plebi[s numero] dissidet, hoc est, quae uirtus, id est
sapientia, non est apud plebem.
  Popvlvmqve falsis dedocet vti. Dedocet pro de- 19-20.1
docere cupit, id est dissuadere populo, beatum dicere eum,
qui regnum et diuitias possideat, quia falso hoc dicitur.
  <Regnvm et dia. tv.> Solum modo illum et diuitem et 21.1
regem et securum esse adfirmans, qui diuitiis alienis non in-
uideat nec eas concupiscat.
  Propriamqve lavrvm. Laurum pro laurea, ac per hoc 22.1
gloriam intellegamus, propriam autem perpetuam.
  Ocvlo inretorto. Hoc est oculo non inuidenti. 23.1