Otivm divos rogat in patenti prensvs Aege<o>. Hac ὠ<ι>δῆ<ι>
|
2.16.pr.1
|
Grosfum equitem Romanum Siciliensem adloquitur, indicans
|
|
nemini non otium gratum esse atque optabile.
|
|
Otivm divo<s> rogat in p. p. A[d]. Dicit omnes stulte
|
1-2.1
|
sibi a dis otium optare, cum ips<i> illud sibi praestare possi<n>t,
|
|
quippe cum nullis praemiis ematur.
|
|
Non enim gazae neqve c. s. li. m. t. Non enim, in-
|
9-10.1
|
quit, diuitiae aut honor suus cuique prodest, quominus in-
|
|
quietam sollicitudinibus mentem patiatur.
|
|
Et cvras laqveata circvm tecta v. Ostendit non
|
11-12.1
|
alibi grauiores curas esse, quam ubi maiores opes sunt.
|
|
Cvi paternvm splendet in mensa tenvi salinvm.
|
13-14.1
|
In tenui mensa, hoc est: paupere.
|
|
Salinum patella[e], in qua primitia<e> dis cum sale
|
|
dantur, sed nunc pro uasculo domestico salis dixit. Dixit
|
|
autem bene uiui in paupertate, quia paterna re familiari con-
|
5
|
tentus, uictum angustum non abhorret.
|
|
Nec levis somnos t. a. c. s. a.
|
15-16.1
|
Cupidinem hic non puto pro amore posuisse, sed pro
|
|
cupiditate.
|
|
Quare miror masculino eum genere cupidinem dixisse,
|
|
cum hac significatione haec cupid<o> dicatur.
|
5
|
Qvid terras alio calentis sole mvtamvs. Sic et Vergil.:
|
18-19.1
|
Atque alio quaerunt patriam sub sole ia-
|
|
centem.
|
|
Patriae qvis exvl se qvoqve fvgit. Sensus est:
|
19-20.1
|
Quis a se quoque aut uitio auaritiae s<i>u[a]e <in>p<ot>entiae
|
|
suae potuit fugere, qui patriam reliquit?
|
|
Scandit aeratas vitiosa navis.
|
21.1
|
Per hoc ostendit neque mari neque terra posse quem-
|
|
quam curas[i] suas effugere.
|
|
Nec tvrmas eqvitvm relinqvit. Id est: etiam si equo
|
22.1
|
uelis curas effugere, sequentur illae te tamen; sunt enim
|
|
ceruis et ipsis uentis uelociores.
|
|
Laetvs in praesens a. Praesentibus, inquit, delectemur
|
25.1
|
ac fruamur, futura non quaeramus.
|
|
Et amara lento temperet risv.
|
26-27.1
|
Amaritudinem uitae hilaritate interposita leniat.
|
|
Nihil est ab omni parte beatvm.
|
27-28.1
|
Extrinsecus hic audiendum: 'quatenus', <ut sit: quate-
|
|
nus> concessum hominibus non est, ut per omnia beati sint.
|
|
Abstvlit [et] clarvm cita m. A. l. T. m. s. Ostendit di-
|
29.1
|
uersitatem rerum humanarum, <cum> duo inter se contraria
|
|
posuisse<t>, breuem Achillis uitam, et Tithoni usque ad ulti-
|
|
mam senectutem porrectam.
|
|
Te greges centvm Sicvlaeqve circvm mvgivnt <v>acc[h]ae.
|
33-34.1
|
Alii, inquit, diuitias di cu<m> insatiabili animo <de>derunt,
|
|
at mihi paupertatem cum animi aequitate.
|
|
Per quod ostendit sic ingenia diuersa plerumque esse
|
|
hominibus ut fortunas.
|
5
|
Te bis Afro mvrice tinctae vestivnt lanae.
|
35-37.1
|
Afrum muricem pro Tyrio dixit, uidelicet [et] quia Tyrii
|
|
in Africam transierunt, qui Cartaginem condiderunt. Bis
|
|
tinctam autem lanam δίβαφον purpuram dicit, quam scimus
|
|
esse pr[a]etiosiorem.
|
5
|
Et spiritvm Graiae tenvem Camenae P[r]<a>rca non
|
37-39.1
|
mendax dedit.
|
|
[Dixit] spiritum tenuem, id est suptilem accipe.
|
|
'Ca[r]men<ae> Graiae' autem ideo dixit, quod haec carmina
|
|
ad imitationem Graecorum scribat.
|
5
|
[Graiae genitiuus singularis est].
|
|