PRO DOTE
  Ulpianus libro trigensimo primo ad Sabinum. Titulus est 41.9.1.pr.1
usucapionis et quidem iustissimus, qui appellatur pro dote, ut, qui in dotem rem accipiat,
usucapere possit spatio sollemni, quo solent, qui pro emptore usucapiunt. Et nihil refert, 1.1
singulae res an pariter uniuersae <in> dotem darentur. Et primum de tempore uideamus, 2.1
quando pro dote quis usucapere possit, utrum post tempora nuptiarum an uero et ante
nuptias. est quaestio uolgata, an sponsus possit (hoc est qui nondum maritus est) rem
pro dote usucapere. et Iulianus inquit, si sponsa sponso ea mente tradiderit res, ut non
ante eius fieri uellet, quam nuptiae secutae sint, us<u> quoque capio cessabit: si tamen non 5
euidenter id actum fuerit, credendum esse id agi Iulianus ait, ut statim res eius fiant et,
si alienae sint, usucapi possint: quae sententia mihi probabilis uidetur. ante nuptias autem
non pro dote usucapit, sed pro suo. Constante autem matrimonio pro dote usucapio inter 3.1
eos locum habet, inter quos est matrimonium: ceterum si cesset matrimonium, Cassius ait
cessare usucapionem, quia e<t> dos nulla sit. Idem scribit et si putauit maritus esse 4.1
sibi matrimonium, cum non esset, usucapere eum non posse, quia nulla dos sit: quae sen-
tentia habet rationem.
  Paulus libro quinquagensimo quarto ad edictum. Si aestimata res ante 2.pr.1
nuptias tradita sit, nec pro emptore nec pro suo ante nuptias usucapietur.
  Scaeuola libro uicensimo quinto digestorum. Duae filiae intestato patri he- 3.pr.1
redes exstiterunt et mancipia communia singulae in dotem dederunt et post aliquot annos
morte patris familiae herciscundae iudicium inter eas dictatum est. quaesitum est, cum
mariti bona fide mancipia in dotem accepta ut dotalia multis annis poss<e>derunt, an usu-
cepisse uideantur, si qui accipiebant, dantis credidissent esse. respondit nihil proponi, cur 5
non usucepissent.