Agri culturae non student, maiorque pars eorum
|
6.22.1.1
|
victus in lacte, caseo, carne consistit. neque quisquam
|
2.1
|
agri modum certum aut fines habet proprios, sed magi-
|
|
stratus ac principes in annos singulos gentibus cogna-
|
|
tionibusque hominum quique una coierunt, quantum et
|
|
quo loco visum est agri adtribuunt atque anno post alio
|
5
|
transire cogunt. eius rei multas adferunt causas: ne
|
3.1
|
adsidua consuetudine capti studium belli gerendi agri
|
|
cultura commutent; ne latos fines parare studeant poten-
|
|
tioresque humiliores possessionibus expellant; ne accu-
|
|
ratius ad frigora atque aestus vitandos aedificent; ne qua
|
5
|
oriatur pecuniae cupiditas, qua ex re factiones dissen-
|
|
sionesque nascuntur; ut animi aequitate plebem conti-
|
4.1
|
neant, cum suas quisque opes cum potentissimis aequari
|
|
videat.
|
|
Civitatibus maxima laus est quam latissime circum
|
23.1.1
|
se vastatis finibus solitudines habere. hoc proprium vir-
|
2.1
|
tutis existimant, expulsos agris finitimos cedere neque
|
|
quemquam prope se audere consistere. simul hoc se fore
|
3.1
|
tutiores arbitrantur, repentinae incursionis timore sub-
|
|
lato. cum bellum civitas aut inlatum defendit aut infert,
|
4.1
|
magistratus qui ei bello praesint et vitae necisque habe-
|
|
ant potestatem deliguntur. in pace nullus est communis
|
5.1
|
magistratus, sed principes regionum atque pagorum inter
|
|
suos ius dicunt controversiasque minuunt. latrocinia
|
6.1
|
nullam habent infamiam quae extra fines cuiusque civi-
|
|
tatis fiunt, atque ea iuventutis exercendae ac desidiae
|
|
minuendae causa fieri praedicant. atque ubi quis ex prin-
|
7.1
|
cipibus in concilio dixit se ducem fore, qui sequi velint,
|
|
profiteantur, consurgunt ii qui et causam et hominem
|
|
probant, suumque auxilium pollicentur atque a multi-
|
|
tudine conlaudantur; qui ex his secuti non sunt, in deser-
|
8.1
|
torum ac proditorum numero ducuntur, omniumque his
|
|
rerum postea fides derogatur. hospitem violare fas non
|
9.1
|
putant; qui quacumque de causa ad eos venerunt, ab
|
|
iniuria prohibent sanctosque habent, hisque omnium
|
|
domus patent victusque communicatur.
|
|