Quid mihi ad defendendum dedisti, bone accusator? 58.1
quid hisce autem ad suspicandum? 'Ne exheredaretur
veritus est.' Audio, sed qua de causa vereri debuerit nemo
dicit. 'Habebat pater in animo.' Planum fac. Nihil est;
non quicum deliberaverit, quem certiorem fecerit, unde istud 5
vobis suspicari in mentem venerit. Cum hoc modo accusas,
Eruci, nonne hoc palam dicis: 'Ego quid acceperim scio,
quid dicam nescio; unum illud spectavi quod Chrysogonus
aiebat neminem isti patronum futurum; de bonorum em-
ptione deque ea societate neminem esse qui verbum facere 10
auderet hoc tempore'? Haec te opinio falsa in istam frau-
dem impulit; non me hercules verbum fecisses, si tibi
quemquam responsurum putasses.
  Operae pretium erat, si animadvertistis, iudices, neglegen- 59.1
tiam eius in accusando considerare. Credo, cum vidisset
qui homines in hisce subselliis sederent, quaesisse num ille
aut ille defensurus esset; de me ne suspicatum quidem esse,
quod antea causam publicam nullam dixerim. Postea quam 5
invenit neminem eorum qui possunt et solent ita neglegens
esse coepit ut, cum in mentem veniret ei, resideret, deinde
spatiaretur, non numquam etiam puerum vocaret, credo, cui
cenam imperaret, prorsus ut vestro consessu et hoc conventu
pro summa solitudine abuteretur. Peroravit aliquando, ad- 10
sedit; surrexi ego. Respirare visus est quod non alius 60.1
potius diceret. Coepi dicere. Vsque eo animadverti, iu-
dices, eum iocari atque alias res agere ante quam Chryso-
gonum nominavi; quem simul atque attigi, statim homo se
erexit, mirari visus est. Intellexi quid eum pepugisset. 5
Iterum ac tertio nominavi. Postea homines cursare ultro et
citro non destiterunt, credo, qui Chrysogono nuntiarent esse
aliquem in civitate qui contra voluntatem eius dicere auderet;
aliter causam agi atque ille existimaret, aperiri bonorum
emptionem, vexari pessime societatem, gratiam potentiam- 10
que eius neglegi, iudices diligenter attendere, populo rem
indignam videri. Quae quoniam te fefellerunt, Eruci, quo- 61.1
niamque vides versa esse omnia, causam pro Sex. Roscio, si
non commode, at libere dici, quem dedi putabas defendi
intellegis, quos tradituros sperabas vides iudicare, restitue
nobis aliquando veterem tuam illam calliditatem atque pru- 5
dentiam, confitere huc ea spe venisse quod putares hic
latrocinium, non iudicium futurum.