Videtisne quos nobis poetae tradiderunt patris ulciscendi 66.1
causa supplicium de matre sumpsisse, cum praesertim deo-
rum immortalium iussis atque oraculis id fecisse dicantur,
tamen ut eos agitent Furiae neque consistere umquam
patiantur, quod ne pii quidem sine scelere esse potuerunt? 5
Sic se res habet, iudices: magnam vim, magnam necessi-
tatem, magnam possidet religionem paternus maternusque
sanguis; ex quo si qua macula concepta est, non modo elui
non potest verum usque eo permanat ad animum ut summus
furor atque amentia consequatur. Nolite enim putare, quem 67.1
ad modum in fabulis saepenumero videtis, eos qui aliquid
impie scelerateque commiserint agitari et perterreri Fu-
riarum taedis ardentibus. Sua quemque fraus et suus terror
maxime vexat, suum quemque scelus agitat amentiaque 5
adficit, suae malae cogitationes conscientiaeque animi terrent;
hae sunt impiis adsiduae domesticaeque Furiae quae dies
noctesque parentium poenas a consceleratissimis filiis repe-
tant. Haec magnitudo malefici facit ut, nisi paene mani- 68.1
festum parricidium proferatur, credibile non sit, nisi turpis
adulescentia, nisi omnibus flagitiis vita inquinata, nisi sum-
ptus effusi cum probro atque dedecore, nisi prorupta audacia,
nisi tanta temeritas ut non procul abhorreat ab insania. 5
Accedat huc oportet odium parentis, animadversionis pa-
ternae metus, amici improbi, servi conscii, tempus idoneum,
locus opportune captus ad eam rem; paene dicam, respersas
manus sanguine paterno iudices videant oportet, si tantum
facinus, tam immane, tam acerbum credituri sunt. Qua re 69.1
hoc quo minus est credibile, nisi ostenditur, eo magis est, si
convincitur, vindicandum.