Hominem longe audacissimum nuper habuimus in civi- 33.1
tate C. Fimbriam et, quod inter omnis constat, nisi inter
eos qui ipsi quoque insaniunt insanissimum. Is cum
curasset in funere C. Mari ut Q. Scaevola volneraretur, vir
sanctissimus atque ornatissimus nostrae civitatis, de cuius 5
laude neque hic locus est ut multa dicantur neque plura
tamen dici possunt quam populus Romanus memoria
retinet, diem Scaevolae dixit, postea quam comperit eum
posse vivere. Cum ab eo quaereretur quid tandem accusa-
turus esset eum quem pro dignitate ne laudare quidem 10
quisquam satis commode posset, aiunt hominem, ut erat
furiosus, respondisse: 'quod non totum telum corpore
recepisset.' Quo populus Romanus nihil vidit indignius
nisi eiusdem viri mortem, quae tantum potuit ut omnis
occisus perdiderit et adflixerit; quos quia servare per com- 15
positionem volebat, ipse ab eis interemptus est. Estne hoc 34.1
illi dicto atque facto Fimbriano simillimum? Accusatis
Sex. Roscium. Quid ita? Quia de manibus vestris effugit,
quia se occidi passus non est. Illud, quia in Scaevola
factum est, magis indignum videtur, hoc, quia fit a Chryso- 5
gono, non est ferendum. Nam per deos immortalis! quid
est in hac causa quod defensionis indigeat? qui locus in-
genium patroni requirit aut oratoris eloquentiam magno
opere desiderat? Totam causam, iudices, explicemus atque
ante oculos expositam consideremus; ita facillime quae res 10
totum iudicium contineat et quibus <de> rebus nos dicere
oporteat et quid vos sequi conveniat intellegetis.
  Tres sunt res, quantum ego existimare possum, quae 35.1
obstent hoc tempore Sex. Roscio, crimen adversariorum et
audacia et potentia. Criminis confictionem accusator
Erucius suscepit, audaciae partis Roscii sibi poposcerunt,
Chrysogonus autem, is qui plurimum potest, potentia 5
pugnat. De hisce omnibus rebus me dicere oportere in-
tellego. Quid igitur est? Non eodem modo de omnibus, 36.1
ideo quod prima illa res ad meum officium pertinet, duas
autem reliquas vobis populus Romanus imposuit; ego
crimen oportet diluam, vos et audaciae resistere et homi-
num eius modi perniciosam atque intolerandam potentiam 5
primo quoque tempore exstinguere atque opprimere debetis.